A modernkori magyar közgondolkodás – régebben is, manapság is – történeti reflexiókkal erősen átszőtt, historizáló. A szerző megállapítja, hogy a nem tudományos („tudomány előtti”, pre-scientific) történeti kultúra formálásában meghatározó szerepet játszott a családi szocializáció, valamint olyan műfajok mint a hazafias-historikus versek, a történelmi regények, népszínművek, ponyvák, és a különböző „nemzeti operák”. (Tortenelemtanitas.hu)
A hiteles tanítás, a tanári autonómia, szakmai meggyőződésének megjeleníthetősége egy valódi pedagógusnak éppen annyira szükséges, mint a levegő. Ha nincs, megfulladunk. (Miklósi László TTE-elnök beszéde a Hálózat a Tanszabadságért december 19-iki tüntetésén)
Az LMP név szerinti szavazást kezdeményezett a köznevelési törvényről, eleget téve a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a hetek óta a Kossuth téren demonstráló Hálózat a Tanszabadságért (HAT) kérésének. Így mindenki láthatja, kik szavazzák meg hétfőn ezt az esélymegvonó, tekintélyelvű, iskolaromboló és hazug törvényt. (Forrás: MTI-OS)
December 19-én a köznevelési törvény parlamenti végszavazásával egy időben a Kossuth téren a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) „csenget” a képviselőknek és a magyar iskoláknak. (Forrás: FN24)
Tételes válaszok a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatási Államtitkársága által készített, „Valótlanságok és tények az új köznevelési törvénnyel kapcsolatban” című tájékoztató írásban szereplő állításokra.
Az elmúlt két hétben minden nap megjelentetünk egy további pontot az elemzésünkkel, sorban, az államtitkárság írása szerint. Tizennégy már megjelent, ezeket itt olvashatja: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) (11) (12) (13) (14). Nézzük az utolsó, tizenötödik pontot!
Mínusz 40 Celsius-fokon a Déli-sarkon emlékezett meg expedíciók tagjai és tudósok társaságában Norvégia miniszterelnöke szerdán arról, hogy éppen száz éve, 1911. december 14-én érte el a világ legdélebbi pontját Roald Amundsen norvég utazó. (Forrás: Múlt-kor/MTI)