Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Monoriné Papp Sarolta: Módszertani csapdahelyzetek és kivezető utak
2013. május 30. csütörtök, 14:14

A Kultúraváltás: igen – nem!? Kollegiális levelek című cikk melléklete

Bővebben...
 
Bánki István: Történelem a mának? – kiállítás kortárs vezetéssel
2013. május 29. szerda, 16:05

A történelem (kutatása, megismerése, tanítása) mindig is a jelennek szólt, akármilyen rendszerben akármilyen szerepet kapott. Persze mindig is kérdéses volt, mennyire „talál” az üzenete, mennyire talál meghallgatásra, befogadó közönségre, legfőképpen a fiatalok körében, akiket általában jobban foglalkoztat a jelenük, mint a múlt tanulsága. Erre a problémára kínál egy, ha nyilvánvalóan nem is teljes megoldást a […]

Bővebben...
 
Békés Anna: „Egyedül nem megy” – (Nyelvi készségek a történelemórán)
2013. május 29. szerda, 15:28

Az alábbi gondolatsor első pillantásra talán kevéssé illik a TTE honlapjára. Nem kifejezetten a történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek tantárgy valamely tartalmi eleméről szól, hanem nyelvi kérdésekről. A kommunikációs kompetencia szociológiai vonatkozásai már-már közhelyszámba mennek, e cikk szerzője nem elég felkészült ahhoz, hogy mélységükben elemezze ezeket. Mindössze arra vállalkozik, hogy középiskolai tanári tapasztalatai alapján erősen […]

Bővebben...
 
Stefány Judit: A történelmi távlat felment az erőszak, gyilkosság vétke alól?
2013. május 29. szerda, 15:17

A történelem etikája versus az etika története Eddig választható tárgy volt az emberismeret, az etika vagy a filozófia – külön órakerettel. Most kötelező lesz. Magam előtt látom a sok kíváncsi szemet, érdeklődő tekintetet, ahogy Arisztotelésztől Kantig elemezzük, végiggondoljuk, megfontoljuk… Ettől valóban mindannyian jobb emberek, értékekre nevelt állampolgárok leszünk?

Bővebben...
 
Gondolatokat nem lehet államosítani – videó a kamarai tagságról
2013. május 28. kedd, 15:15

Minden közoktatásban tevékenykedő tanár és tanító számára kötelező lesz a Magyar Pedagóguskari Tagság – mondta Hoffmann Rózsa. A közoktatásért felelős államtitkárt, valamint az elképzelést ellenző szakmai szervezetek elnökeit a központilag életre hívott testület részleteiről, valamint az egységes etikai kódex létrehozásáról kérdeztük. (figyelo.hu)

Bővebben...
 
Jön a szájkosár – Pedagógusok a Pedagógus Karról
2013. május 28. kedd, 15:07

Mussolini, kényszerintézkedés, szájkosár – a jellemzésére használt fogalmak is mutatják, hogy a Pedagógus Kar létrehozásának szándéka sok szakmabelinél verte ki a biztosítékot, de az engedékenyebbeket sem hozta túlságosan lázba az oktatási kormányzat legújabb találmánya. A narancs.hu pedagógusszervezetek vezetőivel beszélgetett

Bővebben...
 
Kopcsik István: Módszertani ajánlások, források és törzsanyag a Társadalmi tudatformák általános jellemzése és főbb típusai című témakörhöz (3×45 perc)
2013. május 28. kedd, 15:02

Az ember kialakulásától kezdve közösségekben él, melynek kereteit (társadalom, állam) szükségszerűen, a változásoknak megfelelően alakítja ki. Az emberiség fönnmaradásának egyik alapvető szükséglete a kornak megfelelő, a mindennapi élet biztonságát lehetővé tevő keretrendszerek folyamatos megértése és átalakítása.

Bővebben...
 
Mendly Lajos: Történelem érettségi a német gimnáziumokban
2013. május 28. kedd, 14:38

Németország föderalista hagyományai rendkívül erősek, a helyi (tartományi) és az állami (szövetségi) hatáskörök és feladatok elkülönítését és végrehajtását bonyolult, rugalmas és egyértelmű szabályozás biztosítja. Így van ez az oktatásügyben is, amely tartományi hatáskörbe tartozó feladat.

Bővebben...
 
Kopcsik István: Módszertani ajánlások, források és törzsanyag a társadalmi tudatformák: összehasonlító vallástörténet – élő vallások című témakörhöz (7×45 perc)
2013. május 26. vasárnap, 22:07

Módszertani ajánlások Az emberiséget – a régészeti kutatások tanúsága alapján – már több százezer éve foglalkoztatja, hogy megtalálja és megértse az egyéni és közösségi élete értelmét, a természethez, más emberhez (családjához, nagyobb közösségeihez) való kapcsolatának vélt vagy valós összefüggéseit, keretrendszerét. A fő kérdések lényegében a kezdetek óta nem változtak, a ma – gondolkodó – emberének […]

Bővebben...
 
Plesz Martina: Lógásra buzdít a kormány?
2013. május 26. vasárnap, 22:03

A MÁV honlapján, a Jó, ha tudja elnevezésű aloldalon (és nem a diákkedvezmények felsorolásakor), Fontos változások 2013. április 1.-től (sic!) cím alatt arról értesülhetünk, hogy a múzeumokból érkező fogadónyilatkozat kizárólag tanítási napokra szólhat. A művelődni is vágyó diákokat – bizonyos napokra – megfosztják az iskolába járás jogától?

Bővebben...
 
Bahreinben volt az egyik legősibb kereskedelmi civilizáció
2013. május 24. péntek, 8:02

Egy bahreini régészeti lelőhely ásatási munkálatai során fedezték fel a világ egyik legrégebbi kereskedelmi civilizációjának nyomait, amelyről fejlettsége ellenére viszonylag keveset tudunk. A Dilmun-civilizáció az i. e. 3. évezredben az egyik legfontosabb ókori kultúra volt a térségben és összekötő kapocsként szolgált Mezopotámia és az Indus-völgy között. (Múlt-kor)

Bővebben...
 
Lőrinc László: Állam és iskola
2013. május 24. péntek, 7:46

Valamikor, az idők hajnalán a politika és az iskola nem járt még kéz a kézben; a középkori, katolikus Európában az állam nem érezte feladatának, hogy a közemberek csip-csup problémáival – éhségével, betegségével, tudatlanságával – bajlódjon.

Bővebben...