Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Varga Gábor-díj felhívás
2013. június 3. hétfő, 9:40

2012 decembere óta sajnos már nincs közöttünk Varga Gábor, az Alsóerdősori Általános Iskola és Gimnázium egykori igazgatója. Az Európai Szülők Magyarországi Egyesülete és Fellner Magdolna, Varga Gábor özvegye az egykori tanár és igazgató emlékére díjat alapított. A Varga Gábor-díjjal minden évben olyan pedagógusokat szeretnénk díjazni, akik a szülők, szülői közösségek szerint olyan értékrendet képviselnek és […]

Bővebben...
 
Történelemhasználat – avagy tények, logika, nyelv az eszmével szemben
2013. június 3. hétfő, 9:33

Bakay Kornélról III. Amikor már semmi sem számít, sem idő, sem tér, sem alany, sem állítmány. A törökbarátok törökellenesek voltak. A Habsburgok nem hálálták meg nekünk, hogy 700 évig harcoltunk ellenük, hanem felosztottak minket Trianonban. És más hasonlók a mártírológiai gyógyszerkészletből.

Bővebben...
 
Tábortörténetek 3 dimenzióban
2013. június 3. hétfő, 9:26

Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára 2011 februárjában Beszélgetések a Történeti Levéltárban címmel előadássorozatot indított, amelynek keretében az intézményben folyó tudományos kutatást és iratfeldolgozást mutatjuk be. Ezúttal a rendezvényt – egy csütörtökre beígért egész napos áramszünet miatt – keddi napon tartjuk. Mindenkit szeretettel várunk! A következő előadásra 2013. június 11-én 15 órakor az ÁBTL aulájában kerül […]

Bővebben...
 
Baltavári Tamás: A mohácsi csata
2013. május 30. csütörtök, 17:19

Az alternatív animáció mint a történelemtanítás segédeszköze

Bővebben...
 
Monoriné Papp Sarolta: Kultúraváltás: igen – nem!? Kollegiális levelek
2013. május 30. csütörtök, 14:28

A tanítás, pontosabban a tanítási óra működőképességével kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok és megfigyelések adják két egymást követő, tartalmilag is egymásba illeszkedő cikkem apropóját. A Kollegiális levelek mint alapszöveg belinkelt kulcskérdéseire kattintva módszertani csapdahelyzetek illetve kivezető utak életszerű leírását találja az olvasó. Ez utóbbi mellékletként értelmezendő, ahonnan ugyanígy vissza is tudunk lépni a soron következő kulcskérdés kifejtéséhez. Aki szívesebben olvas hagyományos módon, a […]

Bővebben...
 
Monoriné Papp Sarolta: Módszertani csapdahelyzetek és kivezető utak
2013. május 30. csütörtök, 14:14

A Kultúraváltás: igen – nem!? Kollegiális levelek című cikk melléklete

Bővebben...
 
Bánki István: Történelem a mának? – kiállítás kortárs vezetéssel
2013. május 29. szerda, 16:05

A történelem (kutatása, megismerése, tanítása) mindig is a jelennek szólt, akármilyen rendszerben akármilyen szerepet kapott. Persze mindig is kérdéses volt, mennyire „talál” az üzenete, mennyire talál meghallgatásra, befogadó közönségre, legfőképpen a fiatalok körében, akiket általában jobban foglalkoztat a jelenük, mint a múlt tanulsága. Erre a problémára kínál egy, ha nyilvánvalóan nem is teljes megoldást a […]

Bővebben...
 
Békés Anna: „Egyedül nem megy” – (Nyelvi készségek a történelemórán)
2013. május 29. szerda, 15:28

Az alábbi gondolatsor első pillantásra talán kevéssé illik a TTE honlapjára. Nem kifejezetten a történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek tantárgy valamely tartalmi eleméről szól, hanem nyelvi kérdésekről. A kommunikációs kompetencia szociológiai vonatkozásai már-már közhelyszámba mennek, e cikk szerzője nem elég felkészült ahhoz, hogy mélységükben elemezze ezeket. Mindössze arra vállalkozik, hogy középiskolai tanári tapasztalatai alapján erősen […]

Bővebben...
 
Stefány Judit: A történelmi távlat felment az erőszak, gyilkosság vétke alól?
2013. május 29. szerda, 15:17

A történelem etikája versus az etika története Eddig választható tárgy volt az emberismeret, az etika vagy a filozófia – külön órakerettel. Most kötelező lesz. Magam előtt látom a sok kíváncsi szemet, érdeklődő tekintetet, ahogy Arisztotelésztől Kantig elemezzük, végiggondoljuk, megfontoljuk… Ettől valóban mindannyian jobb emberek, értékekre nevelt állampolgárok leszünk?

Bővebben...
 
Gondolatokat nem lehet államosítani – videó a kamarai tagságról
2013. május 28. kedd, 15:15

Minden közoktatásban tevékenykedő tanár és tanító számára kötelező lesz a Magyar Pedagóguskari Tagság – mondta Hoffmann Rózsa. A közoktatásért felelős államtitkárt, valamint az elképzelést ellenző szakmai szervezetek elnökeit a központilag életre hívott testület részleteiről, valamint az egységes etikai kódex létrehozásáról kérdeztük. (figyelo.hu)

Bővebben...
 
Jön a szájkosár – Pedagógusok a Pedagógus Karról
2013. május 28. kedd, 15:07

Mussolini, kényszerintézkedés, szájkosár – a jellemzésére használt fogalmak is mutatják, hogy a Pedagógus Kar létrehozásának szándéka sok szakmabelinél verte ki a biztosítékot, de az engedékenyebbeket sem hozta túlságosan lázba az oktatási kormányzat legújabb találmánya. A narancs.hu pedagógusszervezetek vezetőivel beszélgetett

Bővebben...
 
Kopcsik István: Módszertani ajánlások, források és törzsanyag a Társadalmi tudatformák általános jellemzése és főbb típusai című témakörhöz (3×45 perc)
2013. május 28. kedd, 15:02

Az ember kialakulásától kezdve közösségekben él, melynek kereteit (társadalom, állam) szükségszerűen, a változásoknak megfelelően alakítja ki. Az emberiség fönnmaradásának egyik alapvető szükséglete a kornak megfelelő, a mindennapi élet biztonságát lehetővé tevő keretrendszerek folyamatos megértése és átalakítása.

Bővebben...