Egy júliusi szombat hajnalán indult el a buszunk a Déli pályaudvartól, a „Hétvége Krakkóban” út befizetőivel. Az utazás programja három város: Zakopane, Krakkó és Wieliczka köré szerveződött. Krakkói városnézésre egy délutánt szántunk, ezek alapján a „Hétvége Krakkóban” címet kissé erősnek éreztem, de úgy voltam vele, hogy üsse kő – nem ez a lényeg. A bicska […]
Lázár János ünnepi szavaiban ismét lejátszotta „a magyarokkal szemben adóssága van a világnak. … ezt a nemzetet a külvilág mindig csak hitegette a bajban”, mert „fontosabbak voltak a kereskedelmi érdekeik” kezdetű lemezt. Mi „sokszor voltunk Európa és a nyugati értékek és érdekek védőbástyája, cserében rendre csupán megkésett, nagy szavakat kaptunk.” Ezen az alapon állítja, hogy […]
Számos példát tudunk sorolni arra, hogy az „utca embere” nemegyszer a legalapvetőbb történelmi eseményeket, személyeket, jelképeket sem ismeri. Különösen kínos ez persze, ha épp Trianonról vagy ’56-ról van szó. Bővebben…
A Történelemtanárok Egylete év végén felülvizsgálná a kerettantervben foglaltakat. A szervezet szerint fontos, hogy a tananyagban a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a jelenkor története, ugyanakkor sokszor nem jut idő más lényeges részletekre. Még mindig sok lexikális tudást várnak el a diákoktól, és ez a készségfejlesztés rovására mehet. A szervezet elnöke azt mondja: reméli, hogy a […]
Jövő hét hétfőn, (november 3.) délelőtt 11 órától – tehát egy nappal az új kiállítás hivatalos megnyitása előtt, – a tárlat egyik készítője Inger Schaap felkészítést tart (angolul) érdeklődő tanároknak a metodológiáról az önálló foglalkozások megtartásával kapcsolatban. A helyszín szintén a FSZEK Sárkányos Gyerekkönyvtára lesz. Bővebb információ itt található (pdf).
A Történelemtanárok Egylete támogatja, hogy a jelenkor története a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a történelem kerettantervekben és a tankönyvekben. A szervezet az MTI-hez kedden eljuttatott állásfoglalásában ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kompetencia alapú és forrásközpontú történelemtanítás a hagyományos megközelítésnél sokkal időigényesebb, és a lexikális ismeretek mennyiségének változatlanul hagyása mellett a készségfejlesztés lehetetlen.
Az alábbiakban olvasható a Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete megkeresésése Czunyiné dr. Bertalan Judit részére, melyet szeptember 8-án küldtünk el. A minisztérium tájékoztatása szerint a levél megérkezett. Rögtön hírt adunk róla, ha megérkezik a válasz.
Szeretettel meghívjuk az Olvass és írj Anne Frankkal című új vándorkiállításunk ünnepélyes megnyitójára. Az amszterdami Anne Frank Ház, az ELTE Néderlandisztika Tanszéke és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár a „DACS Hollandia, királyság!” című rendezvénysorozat keretében Olvass és írj Anne Frankkal címmel közös kiállításmegnyitót tart 2014. november 4-én 11 órakor a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Sárkányos […]
Budapest – Nagyvárad – Bor – Abda útvonalon utaztunk Radnóti Miklós nyomában három csodálatos napon át, amely nemcsak túra volt, hanem emlékezés a költőre, sorstársaira. Percek alatt csapattá formálódtunk, hiszen közös volt a célunk: emlékezni és emlékeztetni.
Szeretnénk figyelmébe ajánlani az amszterdami Anne Frank Ház újabb oktatási programját. A Free2Choose részben magyar középiskolások által készített rövid videók bemutatásával összekapcsolt, emberi jogokat tematizáló vitafórum. Ötlete az amszterdami múzeum és emlékhely megtekintését lezáró hasonló rövid videóin alapszik.