Az alábbi anyagot az Oktatási Hivatal Projektigazgatóságának kérésére közöljük. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem kutatócsoportjának közreműködésével az Oktatási Hivatal megkezdte a Mesterpedagógus és a Kutatótanár fokozatokhoz kapcsolódó minősítési eszközök és eljárások kidolgozását annak érdekében, hogy a pedagógusok szakmai és anyagi elismerése összhangban legyen teljesítményükkel, valamint azért is, hogy a minősítési eljárás kidolgozása teljes legyen.
Sikeres és eredményes volt a Radnóti nyomában című tanulmányi kirándulás a résztvevők értékelése szerint. A diákok – miként a korábbi utak esetében is – személyes barátságokat kötöttek. Vitathatatlanul jól érezték magukat, sok ismerettel gyarapodtak, óriási élmény volt számukra e lehetőség. Nemegyszer újszerű tanár-diák viszonyt ismerhettek meg; nem voltak tabuk, bármit meg lehetett beszélni. A tanárok […]
A Veritas Történetkutató Intézet honlapján dr. Szakály Sándor főigazgató beköszöntő szövegében az alábbiakat olvassuk: „egyet mindenkor szem előtt tartunk, azt, amit egykoron a »Haza bölcse«, Deák Ferenc mondott 1848-ban – ezért is választottuk ezeket a veretes szavakat Intézetünk jelmondatául –: »…hazudni nem szabad«. Magam úgy vélem: nemcsak nem szabad, de a kutatónak tilos is!” […] […]
Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára 2011 februárjában előadássorozatot indított, amelynek keretében az intézményben folyó tudományos kutatást és iratfeldolgozást mutatjuk be. Szívesen látjuk az érdeklődőket minden hónap második csütörtök délutánján előadásainkon, és az azt követő beszélgetéseken. A következő előadásra 2014. november 13-án 15 órakor az ÁBTL aulájában kerül sor (Budapest, VI. ker. Eötvös utca 7.)
Egy júliusi szombat hajnalán indult el a buszunk a Déli pályaudvartól, a „Hétvége Krakkóban” út befizetőivel. Az utazás programja három város: Zakopane, Krakkó és Wieliczka köré szerveződött. Krakkói városnézésre egy délutánt szántunk, ezek alapján a „Hétvége Krakkóban” címet kissé erősnek éreztem, de úgy voltam vele, hogy üsse kő – nem ez a lényeg. A bicska […]
Lázár János ünnepi szavaiban ismét lejátszotta „a magyarokkal szemben adóssága van a világnak. … ezt a nemzetet a külvilág mindig csak hitegette a bajban”, mert „fontosabbak voltak a kereskedelmi érdekeik” kezdetű lemezt. Mi „sokszor voltunk Európa és a nyugati értékek és érdekek védőbástyája, cserében rendre csupán megkésett, nagy szavakat kaptunk.” Ezen az alapon állítja, hogy […]
Számos példát tudunk sorolni arra, hogy az „utca embere” nemegyszer a legalapvetőbb történelmi eseményeket, személyeket, jelképeket sem ismeri. Különösen kínos ez persze, ha épp Trianonról vagy ’56-ról van szó. Bővebben…
A Történelemtanárok Egylete év végén felülvizsgálná a kerettantervben foglaltakat. A szervezet szerint fontos, hogy a tananyagban a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a jelenkor története, ugyanakkor sokszor nem jut idő más lényeges részletekre. Még mindig sok lexikális tudást várnak el a diákoktól, és ez a készségfejlesztés rovására mehet. A szervezet elnöke azt mondja: reméli, hogy a […]
Jövő hét hétfőn, (november 3.) délelőtt 11 órától – tehát egy nappal az új kiállítás hivatalos megnyitása előtt, – a tárlat egyik készítője Inger Schaap felkészítést tart (angolul) érdeklődő tanároknak a metodológiáról az önálló foglalkozások megtartásával kapcsolatban. A helyszín szintén a FSZEK Sárkányos Gyerekkönyvtára lesz. Bővebb információ itt található (pdf).
A Történelemtanárok Egylete támogatja, hogy a jelenkor története a korábbiaknál hangsúlyosabban jelenik meg a történelem kerettantervekben és a tankönyvekben. A szervezet az MTI-hez kedden eljuttatott állásfoglalásában ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kompetencia alapú és forrásközpontú történelemtanítás a hagyományos megközelítésnél sokkal időigényesebb, és a lexikális ismeretek mennyiségének változatlanul hagyása mellett a készségfejlesztés lehetetlen.
Az alábbiakban olvasható a Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete megkeresésése Czunyiné dr. Bertalan Judit részére, melyet szeptember 8-án küldtünk el. A minisztérium tájékoztatása szerint a levél megérkezett. Rögtön hírt adunk róla, ha megérkezik a válasz.