A Történelemtanárok Egylete (TTE) szombaton mutatta be a 10. osztályosoknak szóló állami történelemtankönyvről szóló részletes elemzését. A 45 oldalas szakmai elemzés és a hozzá tartozó szintén 45 oldalas kiegészítés a kísérleti tankönyv hibáiról szól, ami ráadásul nincs is kész, mégis tanítanak belőle.
Szakmai hibák, rossz térképek és források, zavaró fogalomhasználat – ízekre szedték a történelemtanárok a tizedikesek történelemtankönyvét. Az elemzésről a hétvégén rendeztek vitát, amelyre azonban az állami tankönyvet fejlesztő Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet nem ment el. Repárszky Ildikó tankönyvszerzővel, történelemtanárral, a Történelemtanárok Egylete (TTE) által készített elemzés szerkesztőjével beszélgettek. Az interjú megtekinthető a HírTV oldalán…
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a magyar közoktatás nem tölti be azon politikai szocializációs szerepét, amely egy demokráciában elvárható lenne. A Political Capital és a Friedrich Ebert Stiftung friss tanulmánya szerint ennek leginkább az a rendszerváltás után kialakult gyakorlat a fő oka, amely szerint az oktatásnak „politikamentesnek” kell lennie.