A Tankönyv vagy tankönyvek? című projekt keretében Arató László foglalja össze az Irodalom 9 című tankönyv jellemzőit, melynek alapján összehasonlíthatóak az új irodalom és történelem tankönyv jellegzetes megoldásai és problémái. A dokumentum itt letölthető.
A TTE Bizottmánya csatlakozik a Magyar Földrajzi Társaság tiltakozásához: elfogadhatatlannak tartjuk, hogy az ún. szakgimnáziumok jelentős részében megszűnjön a földrajztanítás. A változtatás az általános műveltségre mért csapás, ugyanakkor a történelemtanítást is ellehetetlenítheti. Budapest, 2016. április 22. A Történelemtanárok Egylete Bizottmánya A Magyar Földrajzi Társaság tiltakozása + csatlakozási lehetőség
A Történelemtanárok Egylete és együttműködő partnerei – a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, az Európai Szülők Egyesülete, a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesülete – felmérést készítenek a tankönyvválasztás fontos kérdéseiről. ITT LEHET SZAVAZNI
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon “valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke a civil közoktatási platform és a Tanítanék mozgalom képviseletében szólalt fel. Kifejtette, álláspontja szerint az államosítás kudarcot vallott, ezért az iskolákban is az önkormányzatiság megteremtése szükséges. Azt mondta, hogy a fórumon „valódi szereplők” ültek le tárgyalni egy meghatározó kérdésről, és mivel úgy tűnik, nagyrészt egyetértettek, folytatni kell az egyeztetést.
Képzeljük el Tinódi Lantos Sebestyént, amint a húrokba csapva ezt énekli: „Summáját írom egy híres várnak, de nem emlékszem már pontosan, hogy melyiknek, és hogy voltaképpen mi is történt vala ott, amit dallanom kéne.” Nagyjából így teszünk mi, mai kobzosok.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke hozzátette: a civil közoktatási platform a tárgyalásokban, a megegyezésben és a működőképes iskolák létrehozásában érdekelt. Erre tettek javaslatot – idézte fel, majd jelezte: szülők és diákok szervezetei is tagjai a szerveződésnek.
Nem ült le senki tárgyalni a Civil Közoktatási Platform asztalához a kormány részéről, pedig egy hete maga Balog Zoltán kérte az „oktatási terület képviseletét”. Nem fogadták el a Pedagógusok Sztrájkbizottsága elégséges szolgáltatásokra tett újabb javaslatát sem, a kabinet súlytalanná tenné az április 20-ra tervezett egész napos sztrájkot.