Kövér L. házelnök-pedellus elvtárs elégedetlen a történelem tankönyvekkel, a történelemoktatással, s ha benézünk a bajusza mögé, valószínűleg a történelemmel magával is, amit úgy lehetne összegezni kövérileg, hogy mindenki menjen a jó francba, csak ő és a haverjai nem. Ez megalapozott világnézetnek elég karcsú, de házelnök-pedellus elvtársnak ennyire telik, ennyit szedett magára az MSZMP Központi Bizottsága […]
(…) Kövér Lászlónak válaszolt a Történelemtanárok Egylete . Mindezt úgy tették, hogy Kövér házmester nem fojthatta beléjük a szót, sőt még a mikrofonjukat sem kapcsolhatta ki. Megtette volna pedig szívesen, hiszen olyan kritikát kapott, amit nem tesz ki az ablakba. Mint azt Kövér korábban elmondta, itt az ideje, hogy végre megpróbáljuk magunk értelmezni a történelmünket és visszavenni azt, […]
Tisza István halálának 100. évfordulóján tartott beszédében Kövér László úgy gondolta, helyén való kritizálni a történelemoktatást. A tanárok pedig rendesen visszaszóltak.
Kövér László házelnök végre kimondta, ami vélhetően sokak igazságérzetét bántja, miszerint a rendszerváltás egyik komoly kudarca a történelemoktatás mai magyarországi helyzete – egész pontosan a házelnök szerint a történelemoktatás terén „gyakorlatilag ugyanazt a marxista, posztmarxista koloncot cipeljük a nyakunkban, mint amit a második világháború után a nyakunkba akasztottak”, ahogy azt a Tisza István, Magyarország első világháború […]
Ha Kövér szerint még mindig marxista vagy posztmarxista a történelemtanítás, akkor ez igazából a Fidesznek köszönhető – mutatott rá a Történelemtanárok Egylete.
A szervezők kérésére tesszük közzé az alábbi hírt. Mi a szerepe az oktatásnak az identitás létrejöttében? Hogyan megy végbe az iskolától kapható identitás-formák kialakulásának kulcsfontosságú folyamata ma, Magyarországon? Milyen tudatos lépésekkel és programokkal, és milyen rejtett tantervekkel alakítják a különféle intézmények diákjaik identitását? S aztán hogyan lehet vizsgálni az eredményeket, mi számít sikernek?
Márkus Gábor a Történelemtanárok Egylete felkérésére készült és a Reformáció és történelemtanítás című műhelykonferencián prezentált nagysikerű előadását szerkesztette át az Magyar Református Nevelés számára.