• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Megbukott az iskolában a matricás módszer
2008. március 7. péntek, 0:00

Szöveges
értékelés: félreértésekkel, hiányosságokkal, és bevált módszerekkel.
Jobban ösztönzi-e a gyereket a tanulásra néhány mondat, mint egy jó
jegy? (Forrás: MR1 Kossuth Rádió)

Ahány ház, annyi szokás, az iskolák is ezerféle módon
értékelnek. Van, ahol egy sablonban vonalzóval húzzák alá a tanárok a
jellemzőket, másutt más féloldalas fogalmazványt írnak a gyerekről.
Szöveges értékelés: félreértésekkel, hiányosságokkal, és bevált
módszerekkel. Jobban ösztönzi-e a gyereket a tanulásra néhány mondat,
mint egy jó jegy? 


Megbukott az iskolában. Mármint a
minisztériumi íróasztal mellett kitalált módszer. Sem a
gyerekek, sem a szülők nem értik a szöveges értékelést. A tanárok is
bevallják: azért végzik ezt, mert kötelező. De azért a szülők
megkérdezik: tanárnő, ez hányasnak számít. És a gyerekek is
bizonytalanok. Helyesírása jó – olvassák a félévi értékelést. De a jó az
négyesnek számít. Akkor most négyes vagy ötös az eredményük?


Ráadásul a szöveges értékelés nem motiválja a
gyereket. Az anyuka meséli: a lányánál osztályzatokat adnak, és a
gyerekek vesenyeznek, ki kapott több ötöst. Még kirándulni is elviszi az
iskola a sok ötöst gyűjtőket. A fiúnál ez nincs, és nem is igyekeznek a
gyerekek. Ők matricát kapnak. Egy zacskóból maguk választhatják ki a
matricát. Ha jól közlekednek az utcán, akkor már jár nekik a matrica!
Így  lehet butaságban tartani egy
nemzedéket…

A módszer kitalálója és gyakorlatba
erőltetője vajon hány matricát érdemelne?

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Mementó a Donnál

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017