• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Már az érettségin téma lett az EU
2006. december 4. hétfő, 0:00

A magyar
diákok már az általános iskola felső tagozatában és a középiskolában is
tanulnak EU-val kapcsolatos ismereteket – a tantervek legalábbis
előírják ezek oktatását.
(Forrás: Népszabadság)

“Ki kell alakítani a tanulókban az Európához való
pozitív viszonyt” – így szólt az 1995-ben bevezetett nemzeti alaptanterv
(Nat) iránymutatása. Ez a gyakorlatban az unió kialakulásával
kapcsolatos alapismeretek oktatását jelentette: a diákoknak tisztában
kellett lenniük például a tagállamok számával és az egyes országok
csatlakozásának időpontjával.


A
2003-ban bevezetett új Nat már “európai azonosságtudatról” értekezik,
amelyet kiemelt fejlesztési feladatként kell kezelni. Vagyis a diákoknak
tanulniuk kell az EU kialakulásának történetéről, alkotmányáról,
intézményrendszeréről és politikai szempontrendszeréről. Ezek a
tudnivalók leginkább a földrajzórákon kerülnek terítékre, de a XX.
századi folyamatok taglalásakor a történelemórákon is beszélnek
róluk.


Aki persze földrajzból
érettségizik, ennél is többet kell tudnia az EU-ról: a 2005-ös érettségi
bevezetésével a földrajz tantárgy vizsgakövetelményeiben megjelentek az
uniós ismeretek. “Mutassa be az együttműködés kialakulását, lényegét és
legfontosabb területeit, illetve hatását a tagállamok
társadalmi-gazdasági életére” – akár ilyen feladatot is kaphatnak a
gyanútlan érettségizők.


De
statisztikai adatok elemzése alapján el kell tudniuk helyezni az Európai
Uniót a világgazdaság erőközpontjai között, illetve példákkal
alátámasztva be kell tudniuk mutatni az unión belüli területi
fejlettségi különbségeket is. Tisztában kell lenniük a szervezet
mezőgazdasági politikájával, területfejlesztési és környezetvédelmi
törekvéseivel, valamint az EU és Magyarország kapcsolataival, s
ismerniük kell az integráció bővítésének lehetőségeit és problémáit
is.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

A TTE alakulása - sajtóvisszhang

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017