Alig
több mint fél év alatt 168 ezer előfizetőt szerzett a romániai
bejegyzésű RDS-RCS által jegyzett DigiTV.
(Forrás: Magyar
Hírlap)
Magyar leánycége, az EMKTV
Kft. révén február közepén indította el műholdas műsorszolgáltatását, és
hamar felülmúlta a kezdeti várakozásokat, hiszen eredetileg csupán
hetvenezres ügyfélkörre számítottak az év végéig. A nagy érdeklődés
láttán kétszázezerre módosították a tervet.
A DigiTV sikerét a műholdas és a kábeltelevízióknál
egyaránt jóval alacsonyabb árának köszönheti. Az új szolgáltató
kimondottan a kispénzű ügyfeleket célozza meg: az alapcsomag 34
csatornát kínál havi 2700 forintért. Sőt kétéves hűségnyilatkozat esetén
az első évben elengedik az előfizetési díjat. Meg kell venni viszont a
digitális jelátalakító berendezést (set-top-box) és a parabolaantennát,
amely együtt 21 600 forintba kerül, de van lehetőség
részletfizetésre is. Ráadásul a november végén induló új akcióban egy
második dekódert is kínálnak majd, amely lehetővé teszi hogy két tévén
különböző műsort nézzenek a lakásban, ami eddig a kábeltévé nagy előnye
volt a műholdas szolgáltatással szemben. Ez ötezer forintba kerül, de
csak azok juthatnak hozzá, akik az első dekódert már
kifizették.
Nem csoda, ha a
versenytársak az induláskor heves támadásokat intéztek az új szereplő
ellen, mondván, hogy dömpingáron szolgáltat, és minden illetékes
hatóságot megkerestek az ügyben, ám végül egyik vádat sem találták
megalapozottnak a DigiTV ellen. Sárai Endre szerint alaptalannak
bizonyult a konkurencia félelme, mert bár kis részben sikerült másoktól
is ügyfeleket elcsábítaniuk, többnyire a vidéki fehér foltokat fedik be,
vagyis azokat a területeket, ahol nem éri meg a szolgáltatóknak
kábeleket lefektetni, a jelenlegi műholdas szolgáltatások viszont
sokaknak túl drágák.
A DigiTV
elsősorban Kelet-Magyarországon és a Dunántúl déli megyéiben tudott
magának ügyfeleket toborozni. A bekábelezett fővárosi piaccal szemben is
inkább Pest megyében hódít, a leggyengébben pedig
Északnyugat-Dunántúlon szerepelt eddig.
A UPC-nél is úgy látják, hogy azoknál toboroz a DigiTV,
akiknek eddig nem volt sokcsatornás televíziós szolgáltatásuk, bár azt
sem tagadják, hogy a szintén műholdas UPC Directtől és a
kábeltelevízióktól is sikerült előfizetőket átcsábítania az új
szolgáltatónak. Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója szerint a
DigiTV elfér a piacon, hiszen egy egészen más szegmenst céloz meg, mint a
jóval szélesebb kínálatával és a jobb minőséggel (például 5.1-es
házimozihang) a prémium kategóriába sorolt UPC Direct. Utóbbinak 170
ezer előfizetője van, az ügyfélszám már a DigiTV megjelenése előtt
stagnálni kezdett, jelezve, hogy telítődik a megcélzott piaci
terület.
Az új szereplő
árcsökkentésre késztette versenytársait. A fővárosban és környékén
szolgáltató Antenna Digital is egyéves ingyenes időszakot kínál négy
csomagjából kettő – a családi és az extra – esetében. Ehhez az
ügyfeleknek hároméves hűségszerződést kell aláírniuk. A második évben az
olcsóbb, 62 csatornás csomagért havi 3990, a drágábbért 5750 forintot
kell fizetni, ezért nyolcvan adáshoz juthatnak hozzá. A harmadik évben
viszont már a listaárat kell fizetni. Tóth András, az Antenna Digital
szóvivője szerint a listaár nem sokkal magasabb, a családi csomag
például jelenleg hatszáz forinttal kerül többe, mint az akciós havidíj.
Az érdeklődés nagy, ám azt nem árulták el, hogy az ötvenezres előfizetői
tábor eddig hány új taggal növekedett.
A UPC is akciózásra kényszerült: a cég eddig nem
csökkentette jelenleg 730 ezer előfizetővel rendelkező
kábeltévé-szolgáltatásának havidíját, legfeljebb elengedett pár hónapot,
ősztől viszont a korábbi ötezer helyett 3990 forintért kínálja a
legbővebb csomagját.