• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Alsós tanuló nem bukhat meg?
2003. január 9. csütörtök, 0:00

Az
oktatási tárca módosítaná a közoktatási törvényt. Lényeges változás
lenne, hogy az általános iskola első négy évfolyamán tanuló diákokat nem
lehetne megbuktatni, illetve nem lehetne írásbeli házi feladatot adni
hétvégére, munkaszüneti napokra és a tanítási szünetekre. (Forrás:
Index)

Jövő év szeptemberétől az
alsó tagozatos diákoknak várhatóan nem kell majd házi feladatokkal
bíbelődniük a hétvégéken, munkaszüneti napokon és a tanítási szünetekben
– értesült a Népszabadság.


A
szünet legyen szünet


Az oktatási
tárca nemrégiben elkészített, a közoktatási törvényt módosító
munkaanyagáról Sipos János, a szaktárca közoktatásért felelős helyettes
államtitkára elmondta: azt szeretnék, hogy az alsó tagozatos diákok
terhelése alkalmazkodjék életkorukhoz, vagyis ne kelljen a szünetekben
is folyton az iskolai feladatokkal foglalkozniuk.


A szaktárca javaslata értelmében az általános iskola
első négy évfolyamán 2004-től nem lehetne megbuktatni a diákokat. Ezt
Sípos azzal magyarázta, hogy a gyermekek eltérő ütemben fejlődnek: a
lassabban érőknek, a hátrányos helyzetűeknek meg kell adni azt a
lehetőséget, hogy a bukás kudarcélménye nélkül juthassanak el a negyedik
osztály végéig.


A helyettes
államtitkár szerint ebből nem következik az, hogy aki a negyedik osztály
végére nem szerzi meg a megfelelő alapkészségeket – tehát például nem
tud olvasni -, mindenképpen eljut az ötödik osztályig.


Kudarcok ellen


“Pozitív kezdeményezésnek tartom a módosítási
tervezetet, mert több gyermeknek ad esélyt arra hogy a további
tanuláshoz megszerezzék a megfelelő alapkészségeket” – mondta az
Indexnek Rochi Istvánné gyermek-pszichológus, nevelési tanácsadó.
Szerinte fontos, hogy a lassabban fejlődő gyerekeket ne érjék
sorozatosan kudarcok. A szakember a tanárok felelősségének tekinti, hogy
a program ne gátolja az átlagos, vagy jó képességű tanulók fejlődését.


Rochi Istvánné ugyanakkor felhívja a
figyelmet arra, hogy a legtöbb tanár, és általában a tantestületek is
alsóban “addig vitték a gyereket, ameddig csak lehetett”, és csak a
legszélsőségesebb esetekben buktattak.


A szakember szerint nem fogja megosztani a
pedagógusokat a módosítás, mivel tapasztalatai szerint a legtöbb
iskolában a gyermek érdekeit fontosabbnak tartják az intézmény
“sikerességénél”.


Véleményt kérnek


Az oktatási tárca több iskolának,
szakszervezetnek és szakmai szervezetnek is elküldte törvénymódosítási
tervezetének munkaanyagát, mely a www.om.hu weboldalon is
megtalálható. Ezt a szakmai testületek is véleményezik, várhatóan
februárban kerül majd államtitkári értekezlet elé.






A Történelemtanárok Egylete
is véleményezi a tervezetet. Az egyesület állásfoglalása hamarosan a
honlapon is olvasható lesz. (- a szerk.)

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017