A konferencia résztvevőinek egyetértésével a Bizottmány fogalmazta meg az állásfoglalást.
1. Elfogadhatatlannak tartjuk az egyetemi tanárképzés tervezett átalakítását, mert
teljesen szakmaiatlan, hogy a tanárképzés tartalmi kidolgozását elvették a tanárképző egyetemektől;
szakmai színvonalesést jelent, ha egy egyetemi diploma csak középszintű érettségire felkészítő minősítést ad, miközben az egyetemre való felvétel feltétele egy emelt szintű érettségi;
nem lehet különbséget tenni a középszintre, illetve az emelt szintre felkészítő munka között a 4-6-8 éves középiskolai oktató-nevelő munka folyamatában ;
ugyan egyetértünk azzal, hogy a tanárszakos hallgatók az egyetemi tanulmányaik alatt folyamatosan megjelenjenek az iskolákban, de ennek szakmai és gyakorlati feltételeit egyáltalán nem látjuk: mely iskoláknak van erre kapacitása, milyen tevékenységet fognak végezni a hallgatók stb.?
2. Szolidaritásunkat fejezzük ki Jancsula Dezső, a pécsi Apáczai Nevelési Központ(ANK) történelemtanára mellett, aki az iskola tanulói és dolgozói védelmében lépett fel, s ennek kapcsán bírósági tárgyalás nélkül vonták felelősségre.
3. Korábbi állásfoglalásainkat megerősítjük:
meghatározónak tartjuk a tanári szabadság és a diákjogok tényleges gyakorlásának biztosítását;
súlyos problémának tartjuk a diákok és tanárok elmúlt években megnövekedett leterheltségét;
elfogadhatatlannak tartjuk, hogy az új NAT ténylegesen nem csökkentette a diákok túlterheltségét, valamint a történelem tantárgy ismeretanyagát;
egyre sürgetőbb igény, hogy az oktatás tartalmát a mai kor kihívásaira épülő, problémacentrikus, a diákok igényei és helyi sajátosságok figyelembevételével határozhassuk meg.
4. A tananyagban és a tanításban fontosságuknak megfelelő módon jelenjenek meg az emberi jogok és az ökológiai válság. A „fenntarthatóság” a látható/tapasztalható környezeti változások és gazdasági hatások miatt problémás fogalommá vált. Megfontolandó lehet egy emberjogi témahét bevezetése is.
5. Felhívjuk az intézményfenntartók, intézményvezetők figyelmét arra, ne akadályozzák a kollégák által meghívott, legálisan működő civilszervezetek bejutását a közoktatási intézményekbe, legyen lehetőség rendhagyó órák tartására is.
6. Tanártovábbképzések költségeire lehessen a tanároknak pályázni.