Elsősorban
oktató jelleget szánnak a NASA által tervezett virtuális világnak,
amely egy új MMO-játék alapjaként tudósok, mérnökök és felfedezők új
generációjának kialakulását segítheti elő. (Forrás: SG)
Az amerikai űrügynökség terveiről a BBC számolt
be, kiemelve, hogy a NASA már kapcsolatba lépett több fejlesztői céggel a
kivitelezést illetően. A cél a megfelelő partner megtalálása és
kiválasztása, hogy a lehető leghamarabb – ám a szükséges
körültekintéssel és precizitással – elkészüljön a valós univerzumon
alapuló virtuális világ, amely a leendő szakemberek inkubátoraként
működne.
A virtuális világ manapság
egyet jelent az MMO, vagyis a massively multiplayer online játékokkal,
amelyek oly népszerűvé váltak az elmúlt évek során, gondoljunk csak a
World of Warcraft-ra, amely mindössze egy a sok közül, ám népes
táborával gyorsan maga mögé utasította az elődöket.
Némileg eltérő pályát követ a Second Life, amely
nemcsak az otthoni felhasználókat, hanem a vállalatokat is igyekszik
rábírni a megjelenésre, saját központ, épület, vagy egy teljes sziget
felépítésére, hogy azután ezen keresztül népszerűsítsék magukat, a
meglévő, vagy akár teljesen új szolgáltatásokkal csábítva a környékre az
úgynevezett avatárokat. A NASA valami ilyesmit tervez, pontosabban a
kettő egyfajta egyvelegét.
Ez a
platform nemcsak betekintést nyújtana az érdeklődőknek űrkutatás
világába, de a szervezet számára is olcsó és gyors utánpótlási csatornát
jelentene. A játékosok ugyanis a megfelelő tapasztalatok megszerzése
után könnyebben léphetnének a pályára, némileg magabiztosabban érkezve
az ügynökséghez, mint a hagyományos rekruták. Az MMO tehát nemcsak az
univerzum, de egy esetleges karrier felfedezését, a sarokkövek
kitapintását is biztosítaná, nagyon is valós
következményekkel.
A játék motorját
leíró dokumentum egy olyan fejlesztésről ír, amely nagyon fontos
szerepet szán a valós fizikának, és lehetővé teszi a játékon belüli
kutatásokat és kísérleteket. A szervezet megkeresésére legkésőbb február
15-ig kell válaszolnia a kiszemelt vállalatoknak.