A
vállalatoknak csupán 17 százaléka gondoskodott arról, hogy valamennyi
alkalmazottjuknak biztosítsák a rugalmas munkavégzéshez szükséges
feltételeket, miközben az európai munkavállalók 94 százaléka igényelné
ezt a lehetőséget. (Forrás: hvg.hu)
Az idevágó adatokat feltáró kutatás során rugalmas
munkavégzésnek azt tekintették, amikor a munkavállalónak nem kötelező
kötött időben vagy az irodájában dolgoznia, hanem rugalmas a munkaideje
és bárhonnan dolgozhat. Egy olyan kontinensen, ahol a munkavállalók 31
százaléka akár fel is mond és munkahelyet is vált, ha munkaadója nem
biztosítja ezeket a feltételeket, egyre növekvő rizikófaktornak tűnik a
vállalatok rugalmas munkavégzés iránti nyitottsága vagy
elzárkózása. Az adatok egy független kutatás eredményei, amely
az Avaya telekommunikációs cég megbízásából készült Európában
és Oroszországban a rugalmas munkavégzéssel kapcsolatban. A kutatás
során több mint 3000 európai munkavállalót kérdeztek meg. Az eredmények
alapján az Avaya szerint az európai vállalatok ezzel a hozzáállással nem
csupán versenyhelyzeti előnyük, hanem eredményes alkalmazottaik
elvesztését is kockáztatják, mivel óriási digitális szakadékot
hoznak létre a munkavállalók között azáltal, hogy a többségüktől
megvonják ezeket a privilégiumokat.
A kutatás végeredménye alapján az európai munkavállalók
78 százaléka fontolóra venné a munkahelyváltást, ha biztosítanák
számukra a rugalmas munkavégzést és a hozzá szükséges technikai
eszközöket. A megoldással járó előnyöket nem csupán a családos nők és
férfiak igénylik: a megkérdezettek 78 százaléka jelezte, hogy
nyugdíjazásuk után szívesen folytatnák a munkát, amennyiben felajánlanák
számukra a lehetőséget.
„A
digitális szakadék kifejezést eddig abban az esetben használtuk csupán,
mikor arról beszéltünk, hogy egyesek számára elérhetőek az új
technológiai eszközök, míg mások számára nem” – mondta Dancsi András, az
Avaya Magyarország ügyvezető igazgatója. „A kutatás eredményei
bizonyítják, hogy egy új digitális szakadék is kialakulóban van: vannak
vállalatok, melyek képesek a munkaerő termelékenységét és hatékonyságát
fenntartani, sőt növelni azáltal, hogy legjobb munkatársaikat megtartják
– míg más vállalatok piaci helyzetüket kockáztatják, mivel nem
biztosítják munkavállalóik számára azt a technológiai támogatást, melyre
igényt tartanának.”
„Az egységes
kommunikációs megoldások segítségével a munkáltatók gyorsan, könnyedén
és ráadásul költséghatékonyan teljesíthetnék alkalmazottaik elvárásait,
miközben még produktivitásuk is növekedne. Ezzel a lépéssel mindkét fél
nyerne” – folytatta Dancsi András.