Válasz az OFI 2016. augusztus 26-án kiadott Közleményére
Miért állítja az OFI 2016. augusztus 26-án kiadott Közleménye, hogy „a tanárok döntő többsége szívesen tanítana az újgenerációs tankönyvekből”, amikor egyrészt ezekről az átdolgozott, véglegesített könyvekről még semmilyen felmérés nem készült, másrészt az újgenerációs tankönyvek alapjául szolgáló kísérleti tankönyvekre 2016-ban 18%-al kevesebb megrendelés érkezett, mint 2015-ben? Harmadrészt az OFI saját kutatása szerint: a kísérleti tankönyveket kipróbáló pedagógusok mintegy 23%-a tanítana belőle szívesen a következő tanévben és a pedagógusok csak erősen közepesre (5-fokú skálán 3,6-re) értékelték a kísérleti tankönyvek minőségét.
Miért állítja az OFI Közleménye az ún. újgenerációs tankönyvek kapcsán, hogy „a kísérleti tankönyveket a Nemzeti Tankönyvtanács hagyta jóvá. Így ezeknek a tankönyveknek a minőségbiztosítása magasabb szintű, mint a korábbi piaci elvek alapján készült tankönyveké”, ha az újgenerációs tankönyveket nem a Nemzeti Tankönyvtanács, hanem az OH már végleges tankönyvvé nyilvánította (2021-ig engedéllyel rendelkeznek) és az elbírálás szempontjai, az eljárás menete szinte megegyezik a korábbival, azzal a különbséggel, hogy korábban a tankönyveket külön pedagógiai szakértő és külön szaktudományos szakértő is véleményezte, míg jelenleg a pedagógiai szakértő egyben szaktudományos szakértő is, tehát épp csökken a szakmai kontroll.
2016. szeptember 1.
A Történelemtanárok Egyletének tankönyvelemző műhelye