• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

TTE

A Történelemtanárok Egylete (TTE) iskolatípustól függetlenül minden történelemtanár és a történelemtanítás szakmai érdekvédelmi (érdekképviseleti) szervezete. Tagja lehet magyar és nem magyar állampolgár egyaránt. Az Egylet előadásokat, vitákat, továbbképzéseket, szakmai tanulmányutakat szervez, tankönyveket, taneszközöket tanításhoz, tanuláshoz használható műveket készít, jelentet meg, értékesít, közvetít vagy juttat el az iskolákhoz, pedagógusokhoz, érdeklődőkhöz, honlapokat, portálokat készít, működtet, adatbázisokat alakít ki, fejleszt, szakmai műhelyeket működtet, szakvéleményt ad, pedagógiai szakmai szolgáltatásokat lát el, szolgáltatásokat nyújt tagjainak s az érdeklődőknek. Szükség esetén fellép a szakma érdekében. Tagjain kívül más is részesülhet közhasznú szolgáltatásaiból. Alapvető célja, közhasznú tevékenysége az információnyújtás, az információcsere elősegítése a pedagógiai szakmai közéletben; az oktatás, a történelemtanítás színvonalának emelése a tanári öntevékenység révén. Az Egyesület 1989-ben alakult. Országos szervezet, minden megyében vannak tagjai. Az Egyletet 1998 áprilisában kiemelkedően közhasznú szervezetté minősítette a Fővárosi Bíróság. Általános információk • Belépési nyilatkozat
Trianon előzményei és utóélete (vita)
2010. május 31. hétfő, 10:50

Fazekas Csaba összefoglalója a Trianon történelmi megközelítésével és tanításával kapcsolatos vitáról.

Bővebben...
 
Egyezzünk ki a múlttal!
2010. május 31. hétfő, 10:45

A Történelemtanárok Egylete 2010-ben szakmai műhelyt indított. A munkában a történelemszemlélet formálásában szerepet játszó egyes szakmák meghívott képviselői vesttek részt, akik a magyar történeti közgondolkodás fontos problémáit vitatták meg.

Bővebben...
 
Magyarország a második világháborúban
2010. május 31. hétfő, 10:40

„Az 1930-as évek közepére Magyarország számára egyértelművé vált, hogy támogatást – nem feltétlent és nem teljeset – céljai eléréséhez a hitleri Németországtól kaphat, attól az országtól, amely nyíltan és határozottan állást foglalt a versailles-i békerendszer megváltoztatásáért.” (Szakály Sándor vitaindítója)

Bővebben...
 
Magyarország szerepe a második világháborúban
2010. május 31. hétfő, 10:30

„Olyan kérdésekkel fogok foglalkozni – ez a tizenhárom kérdés mind olyan –, amely kifejezetten morális jellegű, és azt is gondolom, ezt persze önök vitathatják, hogy a történetírásnak igenis foglalkoznia kell ezekkel a morális kérdésekkel. Különösen sokat kell foglalkoznia az iskolai oktatás terén.” (Ungváry Krisztián)

Bővebben...
 
Hozzászólás a nemzet, a nemzeti identitás témájához
2010. május 31. hétfő, 10:20

„Az iskolai történelemoktatás egyik feladata segíteni abban, hogy a tanulók az egyéni élményeket, egyedi történeteket be tudják illeszteni a múltról alkotott összetett képbe.” (Pihurik Judit)

Bővebben...
 
Ne fogjon senki könnyelműen…
2010. május 31. hétfő, 10:10

Gondolatok Magyarország második világháborús történetének tanításáról. (Szarvas Rita)

Bővebben...
 
Meglátások Magyarország második világháborús részvételének középiskolai tanításához
2010. május 31. hétfő, 10:00

„Egy középiskolai tanár tapasztalja, átéli, hogy a történész szakma bizonyos kérdésekben nem egységes, szakmai viták hátterében eltérő történelem- és ideológiai felfogások állnak. 18 éves diákok előtt a többféle nézőpont létét bátran be lehet mutatni, ha van rá elegendő idő és tanári energia.” (Baracs Nóra)

Bővebben...
 
Néhány gondolat a holokauszt tankönyvi megjelenítéséről
2010. május 31. hétfő, 9:55

„A következőkben két tankönyvi szöveg segítségével próbálom bemutatni, hogyan lehet a témát megírni, akár fiatalabb, akár idősebb diákok számára.” (Bihari Péter)

Bővebben...
 
A kommunizmus évtizedei tankönyvekben és tanórákon
2010. május 31. hétfő, 9:50

„Ha a jelenkort tanítjuk, nem kerülhetjük meg a vitatott, lezáratlan kérdések bemutatását sem. Ismertetem azt a módot, amellyel az egyik legtöbb vitát kiváltó, ellentétes érzelmeket ütköztető személyiséget, Kádár Jánost mutattam be tankönyvemben.” (Ujvári Pál)

Bővebben...
 
A Kádár-korszak „mítoszai” a tanítási gyakorlatban, humorral, karikatúrával
2010. május 31. hétfő, 9:40

„Azt gondolom, hogy a Kádár-korszakhoz tapadó gyakori képek, fogalmak, jelenségek bemutatása könnyebb, ha megpróbáljuk a korszak „mítoszelemeit” megkeresni, bemutatni, megvitatni.” (F. Tóth Zoltán)

Bővebben...
 
Nemzeti, történeti és modern európai identitás Magyarországon és a fiatalok
2010. május 31. hétfő, 9:30

„… érdemes röviden végiggondolni, hogy a rendszerváltás legfőbb célkitűzései és eredményei vajon hozzájárultak­-e egy korszerű állampolgári és civil (vagy másképpen mondva: polgári) identitás megszületéséhez, és ebben milyen szerepet játszhat a történelmi tudat. A megelőlegezett válaszunk erre a kérdésre, hogy NEM.” (Örkény Antal)

Bővebben...
 
A fiatalok történelemhez való viszonya
2010. május 31. hétfő, 9:20

„Magyarországon sok évszázados hagyománya van annak, hogy a kortársként megélt eseményeket más-más optikán keresztül lássák az egymással szemben álló, egymással harcoló, egymásban ellenfelet látó csoportok.” (Szabó Ildikó)

Bővebben...
 
<< Előző 1 … 217 218 219 220 221 … 798 Következő >>

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Történelemtanárok (35.) Országos Konferenciája

Szlovák-magyar közös múlt – ismeretekkel a történelmi tévhitek eloszlatásáért

Eddigi konferenciáink

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017