Tisza István halálának 100. évfordulóján tartott beszédében Kövér László úgy gondolta, helyén való kritizálni a történelemoktatást. A tanárok pedig rendesen visszaszóltak.
Kövér László házelnök végre kimondta, ami vélhetően sokak igazságérzetét bántja, miszerint a rendszerváltás egyik komoly kudarca a történelemoktatás mai magyarországi helyzete – egész pontosan a házelnök szerint a történelemoktatás terén „gyakorlatilag ugyanazt a marxista, posztmarxista koloncot cipeljük a nyakunkban, mint amit a második világháború után a nyakunkba akasztottak”, ahogy azt a Tisza István, Magyarország első világháború […]
Ha Kövér szerint még mindig marxista vagy posztmarxista a történelemtanítás, akkor ez igazából a Fidesznek köszönhető – mutatott rá a Történelemtanárok Egylete.
Márkus Gábor a Történelemtanárok Egylete felkérésére készült és a Reformáció és történelemtanítás című műhelykonferencián prezentált nagysikerű előadását szerkesztette át az Magyar Református Nevelés számára.
A Reggeli Gyors című műsorban Pikó András kérdezte Miklósi Lászlót, a TTE elnökét. Honnan tudták 56-ban, miképp kell elkészíteni ezt a robbanószert? A Molotov-koktél a múltismeret része vagy a jelenre van üzenete? Ismertessük-e részletesen a kínzások módszereit az órán? Miért lehet látni kínzóeszközöket a múzeumokban? Nevelhetünk-e militáns szellemre?
Október 22-én rendhagyó műsor volt a Klubrádióban. Bódy Gergő kérdéseire Kopcsik István válaszolt, sorra véve a magyar történelem számos parasztfelkelését, szabadságharcát, forradalmát. Mi, magyarok habzó szájjal csapkodjuk az asztalt? Vagy mindent eltűrünk? A lengyelekre és az írekre hasonlítunk? Dicsőséges vagy rettenetes történelmünk van?
Volt vita bőven az új Nemzeti alaptanterv (NAT) körül: szakmai szervezetek sokasága bírálta már azt is, hogy lényegében úgy készült el, hogy csak utólag lehetett róla véleményt mondani, azt pedig az elmúlt évek oktatásügyi változásaiból már megtapasztalhatták a szakértők, hogy hacsak nem a kormány kedvenc szervezeteinek soraiban ülnek, akkor a véleményük nem sokat számít…
Elfogadhatatlannak tartják, hogy az új Nemzeti alaptanterv tervezete a nyilvánosság kizárásával készült, „abszurdum, hogy még a tervezet megjelenése után sem hozták nyilvánosságra, kik készítették a szakmai anyagot” – írja állásfoglalásában a Történelemtanárok Egylete (TTE), amely részletes véleményt közölt a NAT-tervezetről.
A Kossuth Klub előadóterme 2018. október 6-án pedagógusokkal, egyetemi hallgatókkal és középiskolás diákokkal telt meg, mivel a Történelemtanárok Egylete (TTE) idén is megrendezte, immáron 28. alkalommal Országos Konferenciáját. Az idei év kiemelt témája Az „istenadta” nép. Nép és tömeg a hatalom szemszögéből volt, de természetesen a Nat-tervezetről is külön blokkban foglalkoztak a jelen lévők.
Az új tanterv alapján számos elem kimarad, nem lesz szó az általános iskolában például Mezopotámiáról. Ugyanakkor elég idő jut majd a nagy kulturákra, például az iszlámra vagy Kínára? Lesz-e idő beszélgetni a tanórákon a múlt egyes kérdéseiről? Évszámok vagy az összefüggések a fontosak? Legyen-e a diáknak saját véleménye? A riportban szó esik arról, miben változnak […]