A BBC egyik újságírójának érdeklődését is felkeltette az új NAT-tal kapcsolatos tiltakozás. Megkérdezte olyan személyek véleményét, akik a NAT mellett vannak és olyanokét is, akik ellene.
There is growing opposition in Hungary to the government’s modified national curriculum, which aims to instil a spirit of national pride in school pupils. – A BBC cikkében és hanganyagában a Történelemtanárok Egyletének elnökét is idézi.
A 2020-as évben alighanem rengeteg szó esik majd történelemről a trianoni békeszerződés centenáriuma miatt, de az új Nemzeti alaptanterv (NAT) miatt a történelemtanítás is fókuszba került. Ezekről volt szó az evangélikus iskolák történelemtanárainak idén hetedik alkalommal megrendezett konferenciáján, amelynek Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium adott otthont 2020. február 14-én. – Több előadó a Történelemtanárok Egylete NAT-álláspontjára reagált.
Aszód – Idén hetedik alkalommal került megrendezésre az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium dísztermében az evangélikus iskolák történelemtanárainak konferenciája. Ismét szakmódszertani- és történettudományi előadásokat hallgathattak meg a résztvevők, a téma a centenárium okán Trianon, illetve aktualitása miatt az új Nemzeti alaptanterv volt. – A cikkből megtudható, hogy több előadó is a TTE NAT-álláspontjára reagált.
A tudatlanság egyenlő a rabszolgasággal – idézte a száz évvel ezelőtt meggyilkolt Somogyi Béla, a Népszava felelős szerkesztője egyik megállapítását Kopcsik István, a Történelemtanárok Egyletének alelnöke.
Két aláírásgyűjtés is zajlik a január végén megjelent új Nemzeti alaptanterv miatt: az egyikben a NAT visszavonását követelik szakmai érvek alapján (NAT 2020: NEM), a másikban a NAT mellett állnak ki (NAT 2020: IGEN), mert „jó dolog, ha a magyar gyermekeket hazaszeretetre nevelik.”
Ein neuer Lehrplan für Schüler hat in Ungarn massive Proteste ausgelöst. Denn das Papier erklärt Nation, Familie und Heimatschutz zu zentralen Erziehungszielen. Kritikern zufolge trainiert er den Kindern das Denken ab. – A cikk a Történelemtanárok Egylete álláspontját és az arra történt reakciót is idézi.
A „21+ debreceni professzor” egyetért azokkal az állásfoglalásokkal, amelyek – világos és tárgyilagos érveléssel – a Nemzeti Alaptanterv közelmúltban megjelent módosításának visszavonását sürgetik. Önmagában az átdolgozás mikéntje, a széleskörű szakmai és társadalmi egyeztetés hiánya, a már korábban meglévő szakmai (többek között akadémiai) vélemények, kritikák és javaslatok semmibevétele felveti annak kérdését, hogy alkalmas lehet-e a következő […]
Ha elolvassuk a Nemzeti alaptanterv szövegét, furcsa dologra lehetünk figyelmesek: kétségtelenül nagyon sok bírálható kijelentés olvasható benne a magyar vagy a történelem tantárgyaknál, de ugyanígy előhúzhatók az ezeket a kritikákat hatástalanító mondatok is. Tegyük félre az ideológiát, és nézzük meg, szakmailag mi a baj az új Nemzeti alaptantervvel. Miért tanítunk irodalmat és történelmet a XXI. […]