• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Trendi történelem: Freedom Fighter
2006. február 28. kedd, 0:00

Az 1956–ról szóló
játék nyertesei moszkvai tanulmányi kirándulást nyerhetnek – számolt be
róla a Magyar Nemzet.

Az Oktatási
Minisztérium által, modern PR módszerekkel szervezett 1956 –os
internetes történelmi játék nyertesei moszkvai tanulmányi kirándulást
nyerhetnek. A marketing – szemlélet hatásairól tanúskodnak a szereplő
csapatok nagy részének nevei is: a „blackstars”, a „sumák lázadók” vagy a
„Girlpower” nem azt sugallják, hogy történelmünk egyik kiemelkedő
eseményének megemlékezésében vesznek részt.


A „Freedom Fighter” nem egy videójáték címe, hanem az
Oktatási Minisztérium legújabb középiskolai történelmi tanulmányi
versenye. A verseny 2006. január 23 – tól október 23 – ig tart és benne
magyarországi és határon túli középiskolai csapatok egy fő segítő
tanárral vehetnek részt. A minisztérium az emlekezet.hu honlapon, minden
hónap 23 – án közzéteszi a hatfordulós erőpróba kérdéseit és a csapatok
aktuális pontszámait. A győztes csapat díja egy moszkvai tanulmányi
kirándulás.


Az első fordulóban
feltett 56 kérdés nem haladta meg a kereskedelmi tévékben látható kvíz
műsorok színvonalát, hiszen egyszerű, a középiskolai tankönyvek
tananyagát nem meghaladó kérdésekre, három lehetőség közül kellett
kiválasztani a helyes választ. Többek között megkérdezték, hogy kit
neveztek Sztálin legjobb tanítványának és hogy minek a rövidítése az ÁVH
vagy az MDP. A kérdések többségének megoldása nem volt igazi szellemi
kihívás, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a megoldások
megtalálhatóak a honlapon közzétett információk között és a csapatoknak
két nap állt rendelkezésükre a megoldások elküldésére. Az internetes
forma pedig inkább az egyéni tevékenységet ösztönzi, így elveszik a
versenynek a csapatmunkában rejlő pedagógiai
pozitívuma.


A második fordulóban a
csapatoknak korabeli sajtó, művészet és divatirányzatok felhasználásával
kell posztert, szórólapot, montázst, illetve egyéb képzőművészeti
alkotást készíteniük. A feladat megoldására most egy egész hónap áll a
résztvevők rendelkezésére, hiszen ez a forduló már komolyabb történelmi
elmélyülést kíván a diákoktól és az időigényes – de rendkívül hasznos –
csapatmunkára is több lehetőség nyílik.


A verseny rendezői az elmúlt 15 év legsikeresebb
tanulmányi emlékversenyének nevezik, ami igaz is, hiszen a 286 csapat
részvétele igazán szép eredmény. Persze az is igaz, hogy az elmúlt 15
évben egy tanulmányi verseny sem kapott ekkora mértékű marketinges
támogatást. A versenyt bevezető PR – kampányt és a hozzá kapcsolódó
vizuális elemeket – vélhetően igen nagy költségráfordítással -, de
professzionális módon alakították ki. A modern marketing – szemlélet
hatásairól tanúskodnak a szereplő csapatok nagy részének nevei is: a
„blackstars”, a „sumák lázadók” vagy a „Girlpower” nem azt sugallják,
hogy történelmünk egyik kiemelkedő eseményének megemlékezésében vesznek
részt.


A Freedom Fighter modern PR –
módszerekkel megpróbálja a fiatalok figyelmét ráirányítani 1956
eseményeire, azonban a kampány hatását nagyban csökkenti, hogy menet
közben már nem lehet bekapcsolódni a versenybe és a fődíj, a moszkvai
tanulmányút üzenete sem egyértelmű.

A
cikk a Magyar Nemzetben

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017