• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Tanulni távolról is lehet
2008. április 3. csütörtök, 0:00

Hogyan
lehet tanár jelenléte, személyes kontaktus és iskolapad nélkül – otthon,
kényelmesen, saját időbeosztás szerint – tanulni? Sokan el sem tudják
képzelni, hogy a tanulásnak ma már számos, egészen egyedi módja létezik.
(Forrás: Metro)

Ezek legtöbbje
megegyezik abban, hogy lényegesen nagyobb szerep hárul a technikai
háttérre (magyarán: kell hozzá számítógép és internetkapcsolat), és a
felnőttképzésben tanulóra magára, hiszen a folyamat nagy részében
egye­dül, külső segítség nélkül kell az ismereteket
elsajátítania.

Ez egyszerűnek és praktikusnak is
tűnhet, hiszen ki ne szeretné önmaga beosztani az idejét, otthon, a
kedvenc foteljében egy laptoppal a térdén tanulni?
Ám azt is
figyelembe kell venni, hogy amikor magunkra vagyunk hagyatva, sokkal
nagyobb felelősség hárul ránk, a rendszeres tanulást nekünk kell
bevezetni az életünkbe, nincs állandó kontroll, maximum a kimeneti
oldalon van időnként ellenőrzés, az is a távolból, e-mailen, esetleg
skype-kapcsolaton keresztül.

Ha arra gondolunk, hogy a
praktikus tudásunk hány százalékát szereztük az iskolában, és hányat
azon kívül, sokan furcsa felfedezésre jutnának: feltehetően az iskola
kisebb arányban járult hozzá az ismeretünkhöz, ami nem
véletlen.

Világszerte emelkedik a távoktatásban
résztvevők száma, az Egyesült Álla­moktól Skandináviáig az
oktatási stratégiák mindenhol komolyan számolnak e terület további
növekedésével, és finanszírozásukra, fenntartásukra komoly összegeket
áldoznak.

Így nemcsak a diákok, ha­nem a
cégek és végső soron maga az állam is sokat takarít meg, kezdve az idő
felhasználásának optimalizálásától egészen a tanítás költségeinek
lényeges csökkenéséig. Nem kell tantermeket, eszközöket fenntartani,
kevesebb tanár több embert ér el, a tananyagok potom összegért
sokszorosíthatók, fejleszthetők. A „második generációs” e-learning pedig
a skype és más oldalak segítségével óriási távolságokat hidalva át újra
személyesebbé teheti a tanulást.

Mi több, létezik
már az „m-learning”, (mobile learning), amelynek segítségével már a
helyhez kötöttség sem akadály, hiszen a mobilinternet szinte bárhol
lehetővé teszi a tanulást.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017