Érdemes megnézni, hogy a jelenlegi rendszer milyen lehetőségeket biztosít a fővárosi szakközépiskolában és szakiskolában tanuló 65 ezer diáknak – írta Ifi István a Népszabadságban.
Kertvárosból, megszokott, belakott, biztonságos, otthonos faluról csöppentem, keveredtem, zuhantam az ismeretlen, idegen, félelmetes és titokzatos pesti Belvárosba bele – írta Bächer Iván a Népszabadságban.
Nagy bajok vannak a hazai oktatási rendszerrel, de téveszme, hogy túlképzés folyna, illetve, hogy a munkaerő-piaci igényeknek nem megfelelő szakmastruktúra állna a problémák hátterében – állítja Kézdi Gábor és Varga Júlia a Figyelőben.
Bár hivatalosan egyelőre nincs róla szó, könnyen lehet, hogy a tandíj bevezetésével várható ügyfélszámemelkedés miatt átalakul a diákhitel rendszere – írta a Magyar Narancs.
A technikatörténetben sokszor nehéz megítélni, ki is egy szerkezet igazi feltalálója. Ezalól a Magyarországon 125 éve indult telefonszolgáltatás alapelemei sem kivételek – írta Lőrinc László a HVG-ben.
A kormány az oktatás reformját központi feladatnak tekinti, annak koncepciója azonban még nem került nyilvánosságra – írta Polónyi István és Timár János az Élet és Irodalomban.
Újságot olvasó és józanul gondolkodó emberek talán képesek belátni: olykor a keserű pirulát is le kell nyelni, a fájdalmas lépéseket is meg kell tenni, el kell fogadni – írta Ujlaky István a Népszabadságban.