• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Szituációba helyezett tanulás: Képviselőválasztás Iskolafalván
2009. szeptember 17. csütörtök, 0:00
Címkék: módszertani cikk

A szocializáció segítése a szakiskolák felzárkóztató évfolyamán. Gönczöl Enikő és Szucsik Ágnes foglakozásterve a politikai szocializációt támogató, Iskolafalva című projekt második eleme.

Szituációba helyezett tanulás: Képviselőválasztás Iskolafalván (pdf)

Képviselőválasztás Iskolafalván – Mellékletek (pdf)


Részlet a cikkből:

Mivel a felzárkóztató csoport tanulói számára a tevékenységhez és a megélt tapasztalatokhoz kötött tanulás látszik a leghatékonyabb módszernek, szerencsés, ha a pedagógus minél több elsajátítandó ismeretet és készséget tud szituációba ágyazottan közvetíteni növendékei felé. A társadalmi és állampolgári ismeretek, illetve készségek témakörei különösen jó lehetőséget kínálnak e forma alkalmazására.

A mellékelt foglalkozási terv a politikai szocializációt támogató, Iskolafalva című projekt második eleme. A projekt tartalmi egységei a következők:

1. Iskolafalva megalapítása (Középpontjában: A települési közösségek struktúrája. A közösségi szükségletek.)

2. Képviselő- és polgármester-választás (Középpontjában: Az önkormányzás és a képviselet lényege. A képviselő-választás lépcsői.)

3. A települési közösség működése (Középpontjában: A közszolgáltatások rendszere. A közösség szabályai.)

4. A település fejlesztése (Középpontjában: Az értékválasztások és döntések.)

5. Helyi konfliktusok (Középpontjában: Az érdekek ütközése és a kompromisszumok keresése.)

6. Falugyűlés (Középpontjában: A nyilvánosság és a véleményalkotás.)

Mindegyik egység egy-egy dupla tanítási óra keretében valósul meg, hat héten keresztül, heti egy alkalommal.

A foglalkozások a szakmatanulás megkezdéséhez szükséges bemeneti kompetenciák közül kiemelt módon járulnak hozzá az alábbiak fejlesztéséhez:

  • Csoportban való munkavégzés.
  • Segítségkérés, segítségnyújtás. Együttműködés.
  • Másokra való odafigyelés. A társak kommunikációjának megértése.
  • Saját gondolat, illetve vélemény megfogalmazása.
  • Szabálykövetés.
  • Szövegértés.
Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017