Az ábrázolási tilalomnak is megvan a maga története – avagy hogyan alakítsunk ki (kép-) forráskritikai attitűdöt. Áttekintés a Severusoktól a „Füttyös kalauz”-ig. Reparszky Ildikó írása.
Nem, nem és nem a „kitalált középkor” sztorit szeretném beemelni a történelemoktatásba, félreértés ne essék, bár ez a téma megkerülhetetlen addig, míg viszonylag „friss” az ügy. Az egészséges forráskritikai hozzáállást viszont szükséges fejleszteni: mikor és hogyan éljen a diák a „gyanúperrel” egy forrás esetén. Ugyanakkor legyen tudása arról, hogy pl. emberalakok nem-ábrázolásnak külön magyarázata van. Írásomban a képi forrásokban rejlő „lehetőségeket” járom körül, különböző korszakokból; külön téma lehetne az írott források, pl. oklevelek vizsgálata vagy akár az áldokumentumfilmek használata.