• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Pillantás az oktatásügyre
2002. november 4. hétfő, 0:00

Az
OECD-országok közül Magyarország fizeti legrosszabbul pedagógusait,
viszont míg ezekben az országokban átlagosan 13, addig hazánkban 9
tanulóra jut egy számítógép. Többek között ez derült ki a harminc
országot tömörítő szervezet Pillantás az oktatásügyre címet viselő 2002.
évi tanulmányából.
(Forrás: Népszabadság)

Egy 2001-ben ötéves gyermek ma Magyarországon átlagosan
16,4 évnyi iskolába járásra számíthat, vagyis 10 százalékkal többre,
mint öt évvel korábban, és 0,4 évvel kevesebbre, mint az OECD-átlag. Ezt
állapította meg a Pillantás az oktatásügyre címet viselő tanulmány
2002-es kiadása, mely válogatott statisztikai adatok gyűjteményét adja
közre az OECD-országok oktatásáról.


A 9–11 éveseknek az évi tanítási idő az
OECD-országokban átlagosan 841, míg Magyarországon 834 óra, a magyar
12–14 éves fiatalok 925 órát ülnek évente az iskolapadban, a
tagországokban 936 órát. A magyar tanulókat jobban megterheli az otthoni
tanulás és a különórák látogatása, mint például az angolszász vagy a
skandináv országok diákjait. A magyar diákok ugyanis matematikából,
anyanyelvből és a természettudományos tárgyakból az OECD-országok
tanulóinak heti 4,6 órás átlagánál több időt, heti 5,8 órát fordítanak a
házi feladatok elkészítésére, illetve az otthoni tanulásra.
Mindemellett a magyar tanulóknak csaknem fele (47 százalék) járt a
vizsgálat idején, vagy az azt megelőző három évben iskolán kívüli
korrepetáló, felkészítő foglalkozásra, és közel ugyanennyien látogattak
különórákat is. Az OECD-országokban az arányok csak 34-34
százalékosak.


Az iskolák
számítógéppel és internet-eléréssel való ellátottságát tekintve azonban
Magyarország az OECD-országoknál jobban áll. Míg náluk a 15 évesek
iskoláiban átlagosan 13 tanulóra jut egy számítógép, melyek 51
százalékát csatlakoztatták a világhálóhoz, addig hazánkban kilenc tanuló
használhat egy számítógépet, melyek 58 százaléka rendelkezik
interneteléréssel. Az adatokból az is kiderül, hogy az OECD-országok
közül Magyarország fizeti legrosszabbul pedagógusait. A pályakezdő
magyar pedagógus évi bruttó átlagkeresete az OECD-országok átlagának
mintegy fele, harmada, s a különbség a pályán eltöltött idővel sem
csökken.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 1.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017