• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Persze, hogy butábbak vagyunk, mint egy 5.-es
2007. október 20. szombat, 0:00

Egy
televíziós vetélkedő hétről hétre bebizonyítja, hogy az általános
iskolás diákok többet tudnak, mint a felnőttek. Vagy mégsem – tette fel a
kérdést Balla István a FigyelőNeten.

A szakértők szerint a műsor sokkal inkább azt mutatja
be, hogy az iskola a felejtésnek tanít. Van, aki veszélyeket lát a
műsorban, a készítők elsősorban szórakoztatni
szeretnének.


Volt-e Jézusnak
osztálytársnője? Hol fedezték fel a nyomtatást Gutenberg előtt? Ki volt
Heraklész ellensége? Minek a része a sziklevél? Mit őriztek Vesta
istennő templomának papnői? Mi a lá hang kézjele? Ilyen kérdésekre kell
válaszolnia a TV2 Okosabb vagy, mint egy 5.-es? című vetélkedőjében a
játékosoknak. A kérdések mindegyikét az általános iskola első öt
osztályának tananyagából válogatták össze, a felnőttek viszont rendre
„megbuknak” a válaszadásban.


Az
augusztus végén indult heti játékos vetélkedő az amerikai FOX csatornán
februárban debütált műsor „importálása”, amelynek jogait már több ország
televíziócsatornája is megvásárolta – mondta el a FigyelőNetnek a műsor
kreatív producere, Kalmár András.


A
kvízshow-ban kisiskolások közreműködésével felnőttek játszanak. Aki
helyesen válaszol, annak jelentős pénznyeremény üti a markát, aki
viszont alulmarad, annak a kamerába kell mondania: hogy nem vagyok
okosabb egy 5.-esnél. Erre a vetélkedőre sokkal jobban fel lehet
készülni, mint mondjuk, egy Legyen Ön is milliomosra, véli Kalmár,
hiszen itt az ismeretanyag behatárolt: csak azt kérdezhetik, ami az 1–5.
osztályos tankönyvekben szerepel.


Kalmár András a FigyelőNet kérdésére egyébként
megerősítette, hogy a műsorban elhangzó kérdések mindegyike valóban
szerepel az általános iskola alsó tagozatos tananyagában. Mint mondta,
pedagógusok írják a kérdéseket, és minden kérdés után megjelölik annak
forrását. (Melyik tankönyv hányadik oldala alapján született a kérdés.) A
műsor kategóriái természetesen nem a valós tantárgyakat fedik le, de
minden kérdésre megtalálható a válasz a tankönyvekben. A televíziós
szerkesztők annyiban szólnak bele a kérdésekbe, hogy esetleg
izgalmasabbá, szórakoztatóbbá alakítják azokat, de tartalmilag nem
változtatnak rajtuk.


Kalmár szerint a
műsor célja alapvetően a szórakoztatás, nem hiszi, hogy ráirányíthatja a
figyelmet az oktatás hiányosságaira. „Az volna a jó, ha otthon a néző
egy-egy kérdés után a homlokára csapna, mondván, nagyon ciki, hogy az
adott kérdésre nem tud válaszolni.”


Tovább
a cikk folytatásához

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017