Megszokhattuk, hogy az iskola akkor kerül a címlapokra, ha egy tanárt tettleg bántalmaznak, különösen pedig akkor, ha ezt valaki filmre is veszi. A Hírextra összefoglalta a magyar közélet reakcióit a legotóbbi üggyel kapcsolatban.
A háborúkban elhurcolt vagyonok és a hozzájuk kapcsolódó végtelen jogi történetek tanúsága az, hogy egy gyűjteményt pontosan dokumentálnunk kell, és néha még az sem elég. (Forrás: FN)
„… Az új értelmiségi álom be is teljesedik a telepi cigányok néhány ezrelékén, de erre a programra ráfáznak mindazok, akik nem válnak értelmiségivé, akik a telepen maradnak, akik elakadnak valahol félúton. Ők nem fogják tudni, mi a dolguk a világon…” – olvasható aTakács Géza Roma naplójában a Gondola.hu-n.
Mégpedig nem azért, mert az e-könyv olvasó bármilyen technikai gondokkal küszködik, hanem mert még az Amazon sem számított a kereslet megugrására. A hiány több hetes várakozásra kényszeríti az érdeklődőket. (Forrás: SG)
Játszani képes mesterséges intelligenciát, fogyatékosok életét és beilleszkedését segítő megoldásokat mutattak be az ELTE Sajtóklubjának legutóbbi állomásán. (Forrás: hvg.hu)
A kulturális élet idén tavasszal igen élénk és mozgalmas: kezdődik a Reneszánsz év tavaszi programsorozata, a 4X a Reneszánsz, melynek keretein belül négy neves múzeum nyitja meg kapuit a látogatók előtt. (Forrás: [origo])
1500 főt érintő felmérést végeztek a szociológusok a romák iskolai szocializációjáról – a kutatás eredményeit Szalai Júlia ismertette. (Forrás: Híradó)
Kevéssé ismert, hogy milyen rendszer szerint foglalták el a helyüket a nézők az amfiteátrumokban, holott ezek a római korban a társadalmi élet fontos színterei voltak – hangsúlyozta Borhy László, az ELTE Ókori Régészeti Tanszéke tanszékvezető egyetemi tanára, aki szerdán e kérdésről az Ókortudományi Társaság ülésén tartott előadást. (Forrás: Múlt-kor)