Milyen eszközök vannak a történelemtanárok kezében arra, hogy a diákok közelebb érezzék magukhoz a történelmet, hogy felébredjen az érdeklődésük? A Lánchíd Rádió műsorában erre a kérdésre keresték a választ Miklósi Lászlóval, a TTE elnökével.
Az Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány és a Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezete tisztelettel meghívja Önt szlovák–magyar értelmiségi kerekasztal beszélgetésre. (2009. január 19. 16.00, Ráday Könyvesház)
Elhibázott önkormányzati rendszert hoztunk létre a rendszerváltás idején, ennek megváltoztatása nélkül nem lehet a közoktatást sem megújítani – állítja Varga Júlia. Kistérségi önkormányzatokra van szükség és a pedagógusok közalkalmazotti státusának megszüntetésére. (Forrás: FN)
Barack Obama megválasztott amerikai elnök vonattal utazott Philadelphiából Washingtonba annak emlékére, hogy példaképének tekintett elődje, Abraham Lincoln 1861-ben ugyanezen az útvonalon, szintén vasúti úton jutott el a fővárosba. (Forrás: Múlt-kor)
Sehol nem találják azt a hivatalos jegyzéket, amely műemléknek nyilvánít 330 épületet, köztük 87-et a Budai Várban. Jogi szakértők szerint ennek még komoly következményei lehetnek. (Forrás: Népszava)
Szinte minden jelentkező bekerült a felsőoktatásba a keresztféléves képzésekre. Alapszakon a legmagasabb pontszám a Tomori Pál Főiskolán született, a szabad bölcsészeten. (Forrás: FN)
A második világháborús kémeket bevetés előtt egy Surrey-ben álló villában tették próbára – derül ki egy új elemzésből, amely Anglia épített örökségének háborús hasznosítását vizsgálta. (Forrás: Múlt-kor)
Idén is megrendezik az Educatio oktatási szakkiállítást: a magyarországi köz- és felsőoktatási intézmények seregszemléjét január 23–24-én tartják a fővárosi SYMA Sport- és Rendezvényközpontban. (Forrás: Metropol)
Ma is több ezer bizonytalan eredetű középkori kódex létezik Európa könyvtáraiban, illetve a magángyűjteményekben. A kutatók ezek többségének származását nem ismerik pontosan, ám a jövőben a hasonló problémás eseteket egy különleges DNS-vizsgálat oldhatja majd meg. (Forrás: Múlt-kor)
A csatazaj ellenére valódi reformok nem voltak a közoktatásban – állítja Csapó Benő, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetője, a közoktatás megújítását szorgalmazó Zöld könyv társszerkesztője a hvg.hu-n olvasható interjúban.