Ján Mikolaj oktatási miniszter szerint a magyar és a szlovák történészek nem közös történelem tankönyvet írnak a két ország iskolái számára, hanem csupán monográfiát. (Forrás: Kitekintő)
Előre tekintve az látszik, hogy a digitális univerzum várhatóan minden 18 hónapban megduplázza önmagát. 2012-ben ötször annyi digitális információ keletkezik majd, mint 2008-ban. (Forrás: Híradó.hu)
Az oktatási tárcát bírálta Sólyom László köztársasági elnök május 15-én a Magyar Műszaki Értelmiség Napja alkalmából a parlamentben rendezett ünnepségen, amiért a minisztérium elutasította, hogy kötelezővé tegyenek egy természettudományi tárgyat az érettségi vizsgán. (Forrás: Inforádió/Edupress)
Műholdak ezrei keringenek a fejünk felett, információkat, telefonbeszélgetéseket, tévéadásokat, internet-kapcsolatokat közvetítve és persze kémkedve. Egy online adatbázis segítségével folyamatosan követhetjük, melyik, hol van éppen. (Forrás: Techline)
A létesítmény egykori alkalmazottjai – több évtizedes tagadás után – az ott folytatott munkáról beszéltek a Los Angeles Times tudósítójának. (Forrás: Múlt-kor)
A parlament először emlékezik meg a holokauszt áldozatairól; a Minisztertanács azonnali hatállyal felfüggeszti a nagymarosi vízlépcső építését; Korom MIhály visszaadja mandátumát. Ráadásul kitör minden idők legnagyobb érettségi botránya.
A MFPI szeretettel meghívja Önt és kollégáit 2009. május 18-án hétfőn, 14.00 órakor kezdődő, az internet világnapja alkalmából Pedagógiai folyóiratok az internet korában címmel megrendezésre kerülő szakmai délutánjára.
Látni szeretnénk, hogy Te mit gondolsz a gyermekek jogairól! „UNICEF Gyermekjogi Egyezmény Videó Pályázat” a gyermekjogi egyezmény 20. évfordulója alkalmából.
Ingyenes diákvetítések 2009. május 26. és 29. között az OSA Archívum Centrális Galériájában (Budapest V, Arany János u. 32.) Filmek: Az ügynök élete; Scampolo; Miért?! Egy tragikus szerelem története; Melbourne 1956.
A névjegy rövidebb-hosszabb életrajzot tartalmazó leírás – többnyire szerepkártyákon. Legfőbb pedagógiai előnye a személyesség és az életszerűség. Erre most a trianoni békeszerződés társadalmi hatásainak többoldalú (multiperspektivikus) bemutatását hozzuk példának. (Jakab György)
A középiskolák most próbálják meg betölteni üresen maradt helyeiket – minden 100 diákból 95-öt felvettek az első körben. A 98 282 iskolát váltó közül 93 119-et már fevettek az első, „rendes” körben – így ötezer olyan tankötelezett tanuló van, aki most helyet keres. Hely az lesz, az iskolák tíz-tizenötezer férőhellyel rendelkeznek még. (Forrás: Metropol)