Szakemberek egyre inkább felfigyeltek arra, hogy drasztikusan növekszik azon fiatalok száma, akik képtelenek elszakadni a számítógéptől és ez már komolyan befolyásolja az életük többi szegmensét is. De meddig a tart a rajongás és honnan kezdődik a függőség? (Forrás: Szabad Föld)
„Még ha 2010 elején életbe is lép a Lisszaboni Szerződés, akkor is maradnak tisztázatlan kérdések és függőben lévő ügyek, amelyekkel foglalkozni kell…” (Forrás: EurActiv)
Tömegtüntetést szervez november 7-re a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ). Azt mondják, a kormány legalább 46 milliárd forintot akar kivenni a közoktatás jövő évi kasszájából a kőbe vésett 120 milliárdos önkormányzati nadrágszíj összehúzás keretében. (Forrás: Hírextra)
A pedagógusoknak novemberben két alkalokmmal is lehetőségük lesz megismerkedni azzal, milyen lehetőségeket nyújt a budavári Sziklakórház törtélemeórákhoz, osztálykirándulásokhoz.
Elvekben mindenki egyetért a gyermekszegénység leküzdésében, ám a gyakorlatban nem sok minden történik. A kormány ugyan elfogadta az erre irányuló cselekvési tervet, de a szakemberek szerint több intézkedésével épp a szegénységet mélyíti. (Forrás: FN)
A pedagógusok azt állítják, hogy a játékos tanulás egy új tudásátadási módot jelenthet a közeljövőben. A történészek ezzel szemben úgy gondolják, hogy a játékok összezavarhatják a fiatalokat és torz kép alakulhat ki bennük az egyes történelmi eseményekről. (Forrás: SG)
Rendezvénysorozatot indít szerdától a Magyar Pedagógiai Társaság (MPT) azért, hogy az oktatásban elindított változásokat jobban megismertesse a pedagógusokkal és a szülőkkel. (Forrás: Népszava)
Körülbelül 300 roma gyűlt össze vasárnap a fővárosi Hősök terén, hogy a szegregált oktatás ellen demonstráljon. A műsort koncertek fűszerezték, többen táncra perdültek. (Forrás: FN)
Megalakul az MSZP, az ENSZ menekültirodát nyit Budapesten, feszült megemlékezések az aradi vértanúk napján, az új szépségkirálynő pedig nem szeret mosogatni.
Az 1956-os forradalom napjaiban a győzelem tévedése: a felszabadult lelkesültség és a nemzeti egység látszata. Helyzetünket akkor sem értettük meg igazán, és könnyen lehet, hogy ma sem. (Ungváry Rudolf előadása)