Az osztrák parlament több mint fél évszázad után megsemmisítette a náci német hadseregből, a Wehrmachtból dezertálókra kirótt ítéleteket. (Forrás: Múlt-kor)
A megszerzett ismeretek alkalmazására, interiorizálására kiváló lehetőséget teremthet, ha a különböző szaktárgyi atlaszokat egyszerre használjuk, egyes tényeket, adatokat összehasonlítunk – mindezt esetleg a kooperatív tanulás módszereire alapozva. (Baracs Nóra)
Bár Magyarország nem megy nyíltan szembe a Benes-dekrétumok miatt aggódó cseh államfővel, nem támogatjuk az újbóli, a cseh kitételeket is tartalmazó ratifikációt. (Forrás: FN)
A közoktatásban dolgozó mintegy 168 ezer (168 165) pedagógusból 477 főnek szűnt meg a jogviszonya – derül ki az Oktatási Hivatal Közoktatási Információs Iroda október 16-i adataiból.
Idén a szokásosnál talán kicsit csendesebb minden 1956 körül. Így nem tudunk igazi újdonságot bemutatni. Ezért a forradalomra Göncz Árpád visszaemlékezésének részletével emlékezünk.
A mai tizenévesek többet tudnak a háromnyomásos gazdálkodásról, mint a rendszerváltásról, ezért – a Történelemtanárok Egylete szerint – meg kellene változtatni az egyes iskolatípusok tananyagbeosztásának korszakhatárait. ([origo], 2009. 10. 21.)
Az 1956-os forradalmat megörökítő, eddig ismeretlen amatőr filmfelvételek restaurált és felnagyított változatát mutatják be csütörtökön a fővárosi Örökmozgó Filmmúzeumban. (Forrás: Kultúrpart)
A Magyar Rektori Konferencia Elnöksége megtárgyalta az egyetemek és főiskolák gazdálkodását hátrányosan érintő költségvetési intézkedéseket és azok felsőoktatási intézményekre gyakorolt hatását. (Forrás: [origo])
Október 23-án este mutatja be a köztévé a Miniszterelnöki Hivatallal közösen meghirdetett „Film-Szabadság-56” pályázat hét nyertes kisfilmjét, amelyek diákok forgatókönyvein alapulnak, fiatal rendezők tolmácsolásában. (Forrás: Mediainfo.hu)