A Magyar Országos Levéltár honlapján megtekinthető virtuális kiállítások sorát gyarapítja az Archiv atlas című, amely a levéltár őrizetében lévő térképekből ad érdekes, szemet gyönyörködtető válogatást. (Forrás: Magyar Országos Levéltár)
A Kultúrműhely Alapítvány „A Felemelő század” emlékév keretében középiskolások részére „Pest-Budától Budapestig: a főváros hadtörténete és katonakultúrája a Felemelő évszázadban” címmel katonatörténelméről vetélkedőt szervez Budapest XIX. századi hadtörténelméről és a korszak fővároshoz köthető „hadi művelődéséről”.
Az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark kiállításaihoz kapcsolódóan új múzeumpedagógiai programok indultak, a foglalkozások Hoffmann Rózsa (KDNP) szerint egyedülálló módon segítik a diákokat abban, hogy megismerkedjenek a magyar történelemmel. (Forrás: Eduline)
Nem nyitja meg a második világháború után az észak-morvaországi Ostravában lemészárolt szudétanémetek ügyét a cseh rendőrség, mert azok közül, akiket esetleg felelősségre lehetne vonni a történtekért, már senki sem él. (Forrás: Múlt-kor)
Hosszú idő óta foglalkoztat a játék tanításban-tanulásban hasznosítható szerepe. Biztos vagyok benne, hogy pedagógiailag érdemes kihasználni azt, hogy játszani minden gyerek szeret. A jó játék arra való, hogy a gyerek – azon túl, hogy remekül szórakozik – használja meglévő tudását, miközben képességeit is fejleszti. (Hegyeshalminé Varga Judit)
„A Történelemtanárok Egylete úgy szervezett meg egy műhelybeszélgetés-sorozatot a XX. századi magyar történelem legelterjedtebb tévhiteiről, hogy a résztvevők egyben arra is javaslatokat tettek, hogyan lehetne hatékonyan fellépni e tévhitek terjedése ellen az iskolai oktatásban.” (Ex Libris, Hahner Péter, ÉS 2010. november 19.)
A magyar társadalom a két világháború között – Családtörténeti és életút interjúk: Záró konferencia. 2010. november 27. 10.00–16.00 óra; Kossuth Klub (Budapest, Múzeum u. 7.).
A Faludi Faludi Ferenc Akadémia Pray György Egyháztörténeti Műhelye tisztelettel hív minden érdeklődőt Egyházak a XX. században. Történelmi segédlet című kiadványának bemutatójára 2010. november 23-án (kedd) 16 órára a jezsuiták Párbeszéd Házába (Budapest, VIII. kerület, Horánszky u. 20.)
Ami a legfontosabb kérdéseket illeti, öt területen is katasztrófát látok kibontakozni; ezek az (1) állam szerepnek újradefiniálása, (2) az oktatásirányítás brutális központosítása, (3) az intézményi szakmai autonómia felszámolása, (4) a minőségértékelés atavisztikus szabályozása és (5) a normatív oktatásfinanszírozás felszámolása. (Radó Péter, OktpolCafé)
II. Rákóczi Ferenc szabadságharca minden történelemkönyv szerves része. Jóval kevesebbet tudunk a fejedelem magánéletéről, félresiklott házasságáról, fiai sorsáról. Erről kérdezte a hvg.hu Mészáros Kálmán történészt, a Hadtörténeti Intézet munkatársát, a korszak kutatóját. (Kurucz Béla, hvg.hu)