2010. március 15-én avatták fel az ideiglenesen felállított „Nagyszebent elfoglaltuk!” (1897) körképet Várpalotán. Az ünnepi műsort követően csak néhány érdeklődő nézegette, még kevesebben olvasgatták róla az ismertetőt, gyerekek szinte egyáltalán nem. Pazarlásnak tűnt nem kihasználni ezt a pedagógiai kincsesbányát az 1848/49-es szabadságharc, az erdélyi hadszíntér, Bem és Petőfi tanításánál. (Czirákyné Kiss Edit)
Nemzetközi konferencia az Európa Tanács főtitkára, Thorbjørn Jagland úr fővédnöksége alatt. A Budapesti Francia Intézet, a Károlyi József Alapítvány és a Forum Carolus szervezésében, a budapesti Hanns Seidel Alapítvány, a párizsi Robert Schuman Alapítvány, a budapesti Cseh Centrum, a Goethe Institut, a Román Kulturális Intézet, a Szlovák Kulturális Intézet és a Svájci Nagykövetség támogatásával. Károlyi Kastély, […]
A legtöbb esetben igazságtalanul büntették kollaboráns vádak miatt a lengyel nőket a második világháború után – állítja Feliks Falk filmrendező, aki legújabb filmjében ezt a mai napig igencsak érzékeny témát próbálta bemutatni. (Forrás: Múlt-kor)
Az M1 Fogadóóra című műsorának 2011. február 6-iki adásában összeállítás látható az új közoktatási törvény vitaanyagával kapcsolatban. A szakmai szervezetek képviselői között a TTE részéről Miklósi László elnök szólal meg.
Hogy a kínai Nagy Fal lenne az egyetlen ember alkotta építmény, amely a Holdról szabad szemmel látható makacs városi legenda (pedig az ügyben igencsak érintett Yang Liwei, az első kínai űrhajós cáfolata szerint még Föld körüli pályáról sem az), annyira makacs, hogy még az egy történelemkönyvbe is bekerült. Alább az erről szóló olvasói levelet és […]
A felsőoktatási intézmények számára kötelező lesz a klasszikus nagy szakokon újra bevezetni az osztatlan tanárképzést, ám egyes szakok, mint a rajz-, vagy az énektanári képzésen továbbra is megmaradhat a kétciklusú rendszer – erősítette meg az Edupressnek Vancsó Ödön, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NFMI) főosztályvezető helyettese. Az osztatlan tanárképzés visszaállításáról a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) […]
„Hosszabb gyakorlatnál vagy többszöri helyszíni tanításnál lehet igazán jól látni, hogy milyen sok tananyagrész sajátítható el az adott helyszínen, milyen sok nevelési, közösség- és emberformálási lehetősége van a pedagógusnak. A többnapos tanulmányi kirándulás a tanári munka egyik legkomplexebb feladata.” (Kopcsik István)
Az MSZT oktatásszociológiai szakosztálya „Oktatás és politikaformálás” címmel konferenciát rendez az ELTE Társadalomtudományi Karon. A konferencia kapcsolódik az Educatio folyóirat azonos című számához.
A Közoktatás-politikai Tanács rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a testület tagjai a közoktatási törvény és pedagógus életpályamodell ügyében – az erről szóló levelet a szervezetek nevében Medrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke juttatta el Réthelyi Miklós szakminiszterhez. Az alábbiakban a levél teljes szövege olvasható.
„… hogy a kikapcsolódásként hallgatott zene is gazdag tárháza lehet napi munkánknak, azt talán még kevéssé vesszük tudomásul. A zene csak szól, a szöveg meg lassacskán bekúszik a fülünkbe, dúdolunk, énekelünk, de nem tudatosul bennünk, hogy a jövőbeni történelemórák anyagát mormoljuk éppen.” (Hantos István)
Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága és a TÁRKI-TUDOK szakmai műhelysorozatot indított. Az első alkalom január 26-án az MTA dísztermében Együttnevelés és külön oktatás címmel került megrendezésre.További alkalmak: 2011. február 9. Pedagógus életpályamodell és oktatásfinanszírozás; 2011. március 3. Szakképzés, oktatás és munkaerőpiac.