Mindössze kettő tankönyv közül választhatnak ezentúl évfolyamonként és tantárgyanként a pedagógusok, döntésükkel pedig a fenntartónak is egyet kell értenie: Hoffmann Rózsa szerint így érhető el, hogy az ország minden diákja ugyanolyan magas színvonalú oktatásban részesüljön. (Varga Dóra / nol.hu)
A utóbbi időben, Janics Kálmán halálának évfordulója kapcsán sokfelé lehetett olvasni egy 1945-ös szlovákiai magyarellenes tömeggyilkosságról, melyről egykor ő írt először. Valóban előfordulhatott ilyesmi? Ha igen, kik követhették el a gaztettet? Valóban magyarok voltak az áldozatok? Szabó József egy folyamatban lévő, kiterjedt alapkutatás részeredményeiről számol be a Tényleg!/? számára készült, a kérdést teljesen új megvilágításba […]
Balog Zoltán emberi erőforrás miniszer benyújtotta az új tankönyvtörvényt vasárnap. Az új szabályok januárban lépnek hatályba, ha a parlament elfogadja a javaslatot. Ezzel a piaci elveken nyugvó rendszernek vége, az iskolák szabad választása megszűnik. (index.hu)
Fiziker Róbert történész, levéltáros előadása: Mire emlékszünk? A közösségi memória szelektivitása Magyarországon és a nagyvilágban című konferencián. A hanganyagot (.mp3 / 23,7 Mb) itt találja a videót a bővebben gombra kattintva.
Sötétben tapogatózva kell előkészítenie a jövő tanév tankönyvellátását a szakmának, a kormány által tervezett változtatásokkal kapcsolatban ugyanis semmilyen megkeresésükre nem kapnak választ az Emberi Erőforrások Minisztériumától. Pedig nem kis változtatásokat tervez a szaktárca. (Varga Dóra / nol.hu)
Csepeli György, egyet. tanár (ELTE TÁTK, Szociológiai Intézet) előadása a TTE Mire emlékszünk? című konferenciáján. A hanganyagot (.mp3 / 27,2 Mb) itt találja a videót a bővebben gombra kattintva.
Az augsburgi csata tárgyi emléke lehet a ritka lelet. Szenzációként közli a német sajtó az ezüst lószerszámok felfedezését, hiszen most először kerültek elő tárgyi bizonyítékok a Lech-mezei vagy más néven augsburgi ütközetre.
Idén volt a 800. évfordulója a Gertrúd magyar királyné elleni merényletnek. Ha máshonnan nem is, Katona József drámájából és Erkel Ferenc operájából mindenki ismeri valamennyire a történteket. És mindenki rosszul! Zsoldos Attila történésszel, az MTA Történettudományi Intézetének tudományos tanácsadójával beszélgettünk a korszakról. (Kovács Péter / magyarnararancs.hu)
Gyáni Gábor, akadémikus (MTA BTK TTI), kutatóprofesszor szakmai előadása a TTE Mire emlékszünk? című konferenciáján. A hanganyagot (.mp3 / 40,7 Mb) és a kérdéseket (.mp3 / 9,6 Mb) itt találja, a videót a bővebben linkre kattintva.
2013. december 13-14-én A Káva Kulturális Műhely kétnapos szakmai szimpóziumot tart, melynek keretében megmutatják mind a négy Emlékezés-drámájukat. Arra kíváncsiak, hogyan köthetők össze a történelmi témák a színházi nevelés módszerével és mik ennek az összekötésnek az irányai, lehetőségei, veszélyei és következményei.
A középiskolai történelemtanításban alternatív oktatási módszert jelenthet a digitális történetmesélés, derült ki a „Mindenkinek van egy filmje” – Digitális történetmesélés: oktatás – önismeret – önkifejezés című tematikus rendezvényen, ahol bemutatták azokat az egy-két perces kisvideókat is, amelyeket középiskolás diákok készítettek a vészkorszakról. A Kossuth Klubban rendezett záróeseményen a projektet méltatta Gács Anna esztéta és Sándor […]