Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke is arról beszélt az Indexnek, hogy harmadával-felével kellene csökkenteni az előírt mennyiséget. A tanterv a tényismeretek átadását és a készségfejlesztést papíron egyaránt megköveteli, így azonban folyamatos rohanás van, ami főleg az utóbbi rovására megy — mondta a történelemtanár.
„Az agyak elrablása.” Ez a címe a Pannon enciklopédia, a magyarság kézikönyve című album (főszerk. Halmos Ferenc, szerk. Kuszák Ágnes, Mézes Márta, Bp. Urbis, 2005) 260-261. oldalán olvasható fejezetnek. Mielőtt azt hinnénk, hogy a sci-fi-be oltott horrorfilmekről van itt szó, le kell hűteni a várakozásokat: a téma az Amerikában dolgozó magyar tudós.
Indul az Online Demokrácia Activity 3.0 A Barankovics István Alapítvány harmadjára hirdeti meg Online Demokrácia Activity címmel társadalomismereti vetélkedőjét, amelyre középiskolás fiatalok jelentkezését várja. Az O:DA 2013-2014-es előző két szériája eddig már több mint száz diáknak nyújtott lehetőséget arra, hogy játékos formában mélyítse el társadalmi ismereteit, gyakorolja a tudatos állampolgári magatartást.
„Erkölcsileg illegitim az etikai kódex!” Ezzel a mondattal nyitja kritikai észrevételeit a Történelemtanárok Egylete, amely a tavaly júniusban létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar szellemi termékére a Pedagógus Etikai Kódexre vonatkozik. Tizennégy pontban írja le, hogy mi a gond a dokumentummal.
Gyökeres fordulat előtt állunk az oktatáspolitikában? Erre utal, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter egy interjúban egészen meglepő, az eddig hirdetett elvektől lényegében eltérő szemlélettel fogalmazott. Az interjúban természetesen a problémákat a szocialistákra hárítja és a Fidesz-kormányzat kapcsán az eredményeket hangsúlyozza, de amikor szakkérdések kerültek szóba, egészen másfajta hangot hallhattunk, mint eddig.
Ha az ember őstörténeti témában keresgél a világhálón, akkor hamar bele fog botlani a Tárih-i Üngürüsz című, a magyarok történetét feldolgozó krónikába. Ha rákeresünk a megfelelő Wikipedia-cikkre, akkor ott számtalan tévedést és félreértést olvashatunk a művel kapcsolatban, többek között azt is, hogy a mű részletes kritikai feldolgozása „a mai napig nem készült el”. Csakhogy ez […]
Élénk vitát váltott ki Hóman Bálint tervezett székesfehérvári szobra. Egyesek szerint történészi nagysága miatt illeti meg (pedig Hajnal Istvánnak vagy Szekfű Gyulának sincs szobra), mások szerint lokálpatritótaként érdemli meg, pedig mint ilyen sem egyedülálló. A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása szerint inkább politikai ellenlábasának, egykori barátjának, Lázár Andornak kellene emléket állítani. De miért? Egy megromlott barátság
Cinikus módon a tanárokkal a kari belépésüket úgy íratták alá, hogy amikor részesévé váltak a pedagógus-előmeneteli rendszernek, azaz életpályamodellnek, a fizetésről szóló résznél apró betűvel ott szerepelt: az illető tagja a Nemzeti Pedagógus Karnak. Amely akkor még meg sem alakult. Ez önmagában etikátlan volt. Majd az etikátlanságok sorozatában létrehozott korporatív – ezáltal Mussolini Olaszországára emlékeztető […]
Kedves Kollegák, A Medieval Central Europe Research Network (MECERN) kutatóhálózat — alapítva 2014-ben, lásd http://mecern.eu – pályázatot hirdet tanulmányokra, melyek a közép-európai régió országaiban használt történelem- és irodalom-, ill. művészettörténeti tankönyvek középkorra vonatkozó részeit kritikusan elemzik, különös tekintettel az akkori szomszédokról alkotott képpel. Ezzel arra kérjük, hogy nyomtassák ki és tegyék fel hirdetőtáblákra a csatolt […]