Mit tehetnek a politikusok a gyerekekkel és a tanárokkal – és mi az, amihez nincsen joguk? Tisztelt Kolléga!2015. április 1-től az Eötvös Károly Intézet (EKINT) a Történelemtanárok Egyletével (TTE) ingyenes képzési programot indított pedagógusoknak, pedagógushallgatóknak és érdeklődő szülőknek az iskola és politika viszonyáról.
Történelemtanárok 25. Országos KonferenciájaMenekültek Magyarországon 2015. október 3-4., Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.) A konferencián való részvételről a pedagógus-továbbképzésbe beszámítható igazolás kapható! Sokan jöttek, sokan mentek a Kárpát-medencében a magyar honfoglalást követő évszázadokban. A mindenkori magyar politikának sokoldalúan kellett foglalkoznia azok problémáival, akik innen kényszerültek más (általában tőlünk nyugatra fekvő) országba távozni, […]
Történelemtanárok (25.) Országos Konferenciája Menekültek Magyarországon 2015. október 3-4., Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.) Sokan jöttek, sokan mentek a Kárpát-medencében a magyar honfoglalást követő évszázadokban. A mindenkori magyar politikának sokoldalúan kellett foglalkoznia azok problémáival, akik innen kényszerültek más (általában tőlünk nyugatra fekvő) országba távozni, illetve azokéval, akik ide menekültek más (általában tőlünk […]
Az oktatási kormányzat a szakkritikusokra eddig ellenségként tekintett, pedig ha odafigyeltek volna arra, amit például a baloldali lapok, köztük a Népszava rendszeresen írt, amit a Klubrádió szakértői vagy a Történelemtanárok Egyletének, a Magyartanárok Egyesületének, az Osztályfőnökök Egyesületének szakértői vagy a pedagógus szakszervezetek hozzáértői mondtak, a legsúlyosabb hibákat elkerülhették volna.
Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnöke is arról beszélt az Indexnek, hogy harmadával-felével kellene csökkenteni az előírt mennyiséget. A tanterv a tényismeretek átadását és a készségfejlesztést papíron egyaránt megköveteli, így azonban folyamatos rohanás van, ami főleg az utóbbi rovására megy — mondta a történelemtanár.
„Az agyak elrablása.” Ez a címe a Pannon enciklopédia, a magyarság kézikönyve című album (főszerk. Halmos Ferenc, szerk. Kuszák Ágnes, Mézes Márta, Bp. Urbis, 2005) 260-261. oldalán olvasható fejezetnek. Mielőtt azt hinnénk, hogy a sci-fi-be oltott horrorfilmekről van itt szó, le kell hűteni a várakozásokat: a téma az Amerikában dolgozó magyar tudós.
Indul az Online Demokrácia Activity 3.0 A Barankovics István Alapítvány harmadjára hirdeti meg Online Demokrácia Activity címmel társadalomismereti vetélkedőjét, amelyre középiskolás fiatalok jelentkezését várja. Az O:DA 2013-2014-es előző két szériája eddig már több mint száz diáknak nyújtott lehetőséget arra, hogy játékos formában mélyítse el társadalmi ismereteit, gyakorolja a tudatos állampolgári magatartást.
„Erkölcsileg illegitim az etikai kódex!” Ezzel a mondattal nyitja kritikai észrevételeit a Történelemtanárok Egylete, amely a tavaly júniusban létrehozott Nemzeti Pedagógus Kar szellemi termékére a Pedagógus Etikai Kódexre vonatkozik. Tizennégy pontban írja le, hogy mi a gond a dokumentummal.
Gyökeres fordulat előtt állunk az oktatáspolitikában? Erre utal, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter egy interjúban egészen meglepő, az eddig hirdetett elvektől lényegében eltérő szemlélettel fogalmazott. Az interjúban természetesen a problémákat a szocialistákra hárítja és a Fidesz-kormányzat kapcsán az eredményeket hangsúlyozza, de amikor szakkérdések kerültek szóba, egészen másfajta hangot hallhattunk, mint eddig.
Ha az ember őstörténeti témában keresgél a világhálón, akkor hamar bele fog botlani a Tárih-i Üngürüsz című, a magyarok történetét feldolgozó krónikába. Ha rákeresünk a megfelelő Wikipedia-cikkre, akkor ott számtalan tévedést és félreértést olvashatunk a művel kapcsolatban, többek között azt is, hogy a mű részletes kritikai feldolgozása „a mai napig nem készült el”. Csakhogy ez […]