„Elfogadhatatlan, hogy ilyen lényegi kérdésekben nem veszik figyelembe az érdemi szereplők véleményét, holott az is elengedhetetlen lenne, hogy minden szakmai szervezet javaslatait külön is kikérjék” – reagált a diákterhek csökkentését célzó javaslatcsomag bejelentésére Miklósi László. A Történelemtanárok Egyletének elnöke és a CKP szóvivője lapunknak elmondta: a kormánynak a CKP 12 pontos, azonnali megoldásokért kiáltó követeléslistáján […]
Azt olvastam, kicsit visszatekintő üzemmódban, hogy Március 15. nem csak a képletesen szedett áldozatot a diákság körében. Egy leányzó ugyanis ennek kapcsán kapott elégtelent. Erkölcstanból. Mert őszinte merészelt lenni. Egy iskolában. Tényleg nagyon elítélendő. A kérdés azonban tágabb értelmezési tartománnyal is bírhat.
Ahogy arról beszámoltunk, az erkölcstantanár azt a kérdést tette fel a diákoknak, hogy mit jelent számukra a nemzeti ünnep. A levélben csak keresztnevén szereplő Lencsi erre őszintén azt válaszolta, hogy számára ugyanolyan nap volt, mint a többi, és nem nagyon érintette meg. A mondatra egyest kapott, mire édesapja levélben fordult a tanárhoz, ezt tette közzé […]
Az Eötvös Károly Intézet és a Történelemtanárok Egyesülete nem reprezentatív felmérést készített szülők körében arról, mennyire elterjedt gyakorlat ma Magyarországon, hogy: az iskolai ünnepségeken politikus vesz részt vagy az iskola nemzeti ünnep alkalmával együtt ünnepel az önkormányzattal és hogy az iskolai ünnepségeken valamilyen formában megjelenik a pártpolitika. Az EKINT kérdéseire 179 szülő adott választ, amelyekből […]
A Történelemtanárok Egylete Facebook-oldalán közölte a szülők levelét, (a szülők engedélyével) melyet a tanárnak írtak. A szülők többek közt azt szeretnék tudni, hogy „milyen egy ötös vélemény március 15-ről?” A szülők arra is kíváncsiak, hogy a tanár szerint van-e joga ítélkezni egy gyerek fölött a véleménye miatt.
„A tegnapi napon Lencsi lányunk elmondása szerint az osztálynak arról kellett írnia erkölcstan órán, hogy mit jelent számukra március 15. Lencsi dolgozata ennyiből állt: Nekem ugyanolyan nap, mint a többi és nem nagyon érint meg. Erre a mondatra egyest kapott. Szeretnénk tudni, hogy mire kapta Lencsi ezt az osztályzatot.”
A Történelemtanárok Egylete Facebook-oldalán közölte a szülők levelét, melyet a tanárnak írtak. Ebben egyebek mellett arra kíváncsiak, hogy lehet-e véleményt osztályozni, milyen tananyagot kért számon a tanár, és meghatározott véleményt várt el, vagy szerette volna megismerni a gyerekek véleményét. „Milyen egy ötös vélemény március 15-ről?” – tették fel a kérdést.
A digitális archívumhoz hasonlóan ez is része a különféle 56-os projekteket egybefogó „A forradalom nem múlt el” programsorozatnak. Ez beszédes cím; az OSA egyik fő célkitűzése ugyanis, hogy minél inkább újra élővé tegyék 1956-ot. Ehhez például a Prezivel együtt kiírtak egy tízmillió forintos pályázatot 20 év alatti diákoknak; a feladat okoskütyükkel, digitális technológiával és más […]