„A tegnapi napon Lencsi lányunk elmondása szerint az osztálynak arról kellett írnia erkölcstan órán, hogy mit jelent számukra március 15. Lencsi dolgozata ennyiből állt: Nekem ugyanolyan nap, mint a többi és nem nagyon érint meg. Erre a mondatra egyest kapott. Szeretnénk tudni, hogy mire kapta Lencsi ezt az osztályzatot.”
A Történelemtanárok Egylete Facebook-oldalán közölte a szülők levelét, melyet a tanárnak írtak. Ebben egyebek mellett arra kíváncsiak, hogy lehet-e véleményt osztályozni, milyen tananyagot kért számon a tanár, és meghatározott véleményt várt el, vagy szerette volna megismerni a gyerekek véleményét. „Milyen egy ötös vélemény március 15-ről?” – tették fel a kérdést.
A digitális archívumhoz hasonlóan ez is része a különféle 56-os projekteket egybefogó „A forradalom nem múlt el” programsorozatnak. Ez beszédes cím; az OSA egyik fő célkitűzése ugyanis, hogy minél inkább újra élővé tegyék 1956-ot. Ehhez például a Prezivel együtt kiírtak egy tízmillió forintos pályázatot 20 év alatti diákoknak; a feladat okoskütyükkel, digitális technológiával és más […]
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke ült egy asztalhoz Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egyletének vezetőjével a Magyar Balóval tegnapi adásában. Több dologban egyetértenek a két kerekasztalnál, de a műsor végére mégiscsak kiderült, hogy miért nem várható gyors megállapodás ennek ellenére. A sztrájk mindkét fél szerint egyre valószínűbb.
Az első nyilvános vita Miklósi László a Civil Közoktatási Platform szóvivője és Horváth Péter a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke között, Baló György műsorában. A videó megtekinthető az RTL oldalán.
A TTE elnöke a Civil Közoktatási Platform nevében nyilatkozik. Az interjú végén kiemeli az érettségin alkalmazható középiskolai történelmi atlasz fontosságát is. A videó itt megtekinthető.
Össze kellett írni egy szekszárdi iskolában azoknak a gyerekeknek a listáját, akik hétfőn nem betegség miatt hiányoztak az iskolából – állította Hadházy Ákos, az LMP politikusa, amit a helyi tankerület és az iskolaigazgató cáfoltak. Hasonló esetről számolt be a Demokratikus Koalíció is. Az elektronikus naplóban egyébként rögzíteni kell, hogy a hiányzást orvos vagy szülő igazolta-e. […]
A hetek óta tartó tanári tiltakozások felszínre hozták az újraközpontosított oktatási rendszer minden eddig is ismert bornírtságát. Van azonban egy fontos dolog – talán a legfontosabb –, ami se a pedagógusszervezetek sztrájkbizottságának 25 pontos követelésében, se egyéb kapcsolódó reklamációban nem szerepelt: az, hogy ez a közoktatás közveszélyes.
12 pontban foglalta össze a Civil Közoktatási Platform az oktatási rendszer akut problémáit. Ezek között szerepel az állami finanszírozás növelése, a tanulói terhek csökkentése, a tankönyvválasztás szabadsága. Közben a Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete is elutasította a minisztérium felkérését a Köznevelési Kerekasztalban való részvételre.
A Magyartanárok Egyesülete és a Történelemtanárok Egylete is meghívást kapott a Köznevelési Kerekasztal egyik munkacsoportjába, ám mindkét szervezet nemet mondott.