Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Az oktatás egész pályás letámadása ellen tiltakozik egy budapesti gimnázium is
2016. január 14. csütörtök, 18:47

A XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium tantestülete is kiállt a Miskolcról indult kezdeményezés mellett, amely tiltakozik az oktatási rendszer jelenlegi állapota ellen. A támogatók közt vannak miskolci, budapesti, gödöllői, szolnoki, nyíregyházi, kecskeméti, kiskunhalasi és dunakiliti iskolák is.  

Bővebben...
 
A gyufát Irinyi János fedezte fel?
2016. január 14. csütörtök, 16:56

Rosszul tudtuk? Részletek

Bővebben...
 
Elégedetlen tanárok
2016. január 13. szerda, 19:41

Már több mint kétezren aláírták a miskolci Herman Ottó Gimnázium interneten indított petícióját, amely a múlt hét szerdán nyilvánosságra került nyílt levelüket foglalja magában. Ebben szót emelnek a kaotikus oktatási átalakítások ellen, úgy látják, hogy most már az egész rendszer veszélyben van. Levelüket még novemberben küldték meg az oktatási kormányzatnak, érdemi választ azóta sem kaptak. […]

Bővebben...
 
Jedlik Ányos találta fel a szódavizet, és a fröccsöt?
2016. január 12. kedd, 13:29

Vagy a szódavíz már korábban is létezett? Részletek

Bővebben...
 
Szarka László, Janek István – Kitelepítés, menekülés, lakosságcsere a második világháború után
2016. január 12. kedd, 13:21

Bővebben...
 
A TTE Bizottmányának felhívása
2016. január 11. hétfő, 16:35

A Történelemtanárok Egylete üdvözli a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének kiállását a közoktatásért. Támogatjuk nyílt levelüket. Fogjunk össze a szakmai megújításért, az oktatásban résztvevők jogainak garantálásáért, az iskola, az oktatás megfelelő működésének biztosításáért! Tagjainknak, valamint a szülőknek is javasoljuk, aláírásukkal támogassák a Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levelét. 2016. január 11. A Történelemtanárok Egyletének Bizottmánya

Bővebben...
 
Vajpéniszű Kolbeinn és Mocskosfing Eystein – bizarr viking melléknevek a középkorból
2016. január 5. kedd, 17:36

A középkori népek fiainak és lányainak nem volt a mai értelemben vett vezetéknevük, a személyek beazonosításában legtöbbször a különféle jelzők segítettek. A számos társadalom közül minden bizonnyal a vikingek büszkélkedhettek a legkülönösebb ragadványnevekkel. Vajon miért volt olyan népszerű a viking korszakban, hogy az emberek különböző melléknevekkel ruházzák fel társaikat?

Bővebben...
 
Igaz-e? A dinamót és az elektromotort Jedlik Ányos adta a világnak
2016. január 5. kedd, 16:41

Cikk a Ténylegen Bővebben a Tényleg! oldalán…  

Bővebben...
 
Nem csonka bank(csonk)ok
2016. január 5. kedd, 16:05

Kovács Tamás írásával ajánljuk az ArchívNet 2015. évi 6. számát olvasóink figyelmébe  

Bővebben...
 
Technikatörténeti legendák
2016. január 4. hétfő, 18:50

Új cikkek a Cáfolós rovatban! Gyakran lehet olvasni kézikönyvekben és cikkekben, hogy magyar ember adta a világnak a telefonközpontot, a gyufát, a dinamót, a szódavizet, a helikoptert, a porlasztót és a számítógépet, de a világ ezt sajnos nem tudja. Kimondva-kimondatlanul ott lappang ebben egy kis sértődöttség: átnéznek rajtunk, nem vesznek rólunk tudomást.   Pedig a […]

Bővebben...
 
Minek szólt Orbán fura önkritikája?
2016. január 4. hétfő, 15:50

A központosított oktatás egyik válságterületét az államosított tankönyvpiac jelenti: a veszteségessé vált ellátórendszerben az egyentantervhez illeszkedő egyentankönyvek, pontosabban kísérleti tankönyvek színvonala miatt rendre botrány tör ki. Legutóbb a 9. évfolyam gimnáziumi történelemtankönyvéről jelent meg egy 95 oldalas, részletes szakmai bírálat, melyet a Történelemtanárok Egylete (TTE) adott ki. Mint írják, elfogadhatatlannak tartják, hogy a tankönyv hemzseg […]

Bővebben...
 
„A nép, amelyik ott se volt”
2016. január 4. hétfő, 8:50

Hagyományosan kétszer, a Biblia és a holokauszt kapcsán tanulnak a diákok a zsidókról a magyar közoktatásban. Így a legtöbb 18 éves fiatal úgy hagyja ott az iskolapadot, hogy alig hallott valamit arról, kik azok a zsidók és milyen szerepük volt/van a magyar történelemben és a magyar kultúrában. Ha mégis kapnak erről valami képet, azt kizárólag […]

Bővebben...