Tegnap délelőtt a „Vallás, identitás, történelem” című programsorozat utolsó állomásához érkezett a Magyar Nemzeti Levéltár (MNL), amelyet Salgótarjánban, a Nógrád Megyei Levéltárban tartottak meg. A rendezvény elején dr. Ö. Kovács József, a MNL megyei főigazgató-helyettese mondta el az alkalomra szánt köszöntő gondolatait. Ezt követően pedig az érdeklődők különféle témákban hallhattak érdekes előadásokat.
Tanárok és szülők régi óhaja, hogy az oktatás ügyét függetlenítsék a politikai játszma mindenkori állásától – állítja a Karátson Gábor Kör. Ennek érdekében megtették az első lépést is azzal, hogy a különböző meggyőződést valló pedagógiai szakemberek részvételével konferenciát szerveztek az oktatás helyzetéről, majd az ott elhangzottakból – közös nevezőre jutva – megalkották javaslataikat. Ezeket alább […]
Az oktatási jogok biztosa a TTE állásfoglalását is kérte a „Horváth Péter és Ispánovity Márta által szerkesztett Történelem 8. az általános iskolások számára című tankönyvvel kapcsolatos felvetésekről , miszerint az említett tankönyv erős aktuálpolitikai narratívát képvisel, ami sérti, sértheti a világnézetileg semleges nevelés-oktatás elvét.” A TTE szakmai állásfoglalása itt olvasható
A tanulók és a tanárok jogait is sérthetik azok a nyolcadikos történelem tankönyvben található megfogalmazások, amelyek alapján hivatalból vizsgálatot indított az oktatási jogok biztosa. Aáry-Tamás Lajos az InfoRádiónak elmondta: három ajánlást fogalmazott meg az oktatásért felelős államtitkárnak.
Bár nem tagja a köznevelési kerekasztalnak, a kormány az utóbbi hónapokban előszeretettel hivatkozik egy új tanárszervezet, a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete (TSZE) állásfoglalásaira. Eddigi működéséből úgy tűnik, a tavaly februárban alakult egyesület a rendszerváltás óta működő Történelemtanárok Egylete (TTE) ellenszervezeteként jött létre, nyilatkozataik feltűnően egyeznek a kabinet álláspontjával. A TTE gyakran élesen kritizálja a kormányt, legutóbb […]
Ne dőljön be senki az MTA–OFI marketingjének! Atlaszuk csak a minősége miatti kényszerű átdolgozások számát tekintve „forradalmian új”, és másodszori átdolgozásra is csak az eredeti kiadásnál lesz jobb. A költségtakarékossági okokból megszüntetett, ám az egri Eszterházy Károly Egyetem kebelén főnixként feltámadó Oktatáskutató és (tankönyv)Fejlesztő Intézet (OFI) az MTA Történettudományi Intézetével karöltve immár harmadik nekifutásra igyekszik […]
„Legkedvesebb nemzeti ünnepünk március 15-e. Nemcsak a diákok éreznek így, hanem a társadalom is. Több oka van annak, hogy ehhez az ünnephez kötődünk leginkább. Meghatározó, hogy a szabadságjogokat és a nemzeti érzést, a függetlenséget fontosnak tekintők is magukénak tekinthetik ezt a napot, hiszen mindezek együtt olvashatóak a 12 pontban. 1848 az összefogás fontos példája a […]
Emlékezetünk címmel kutatás indult a dokumentumfilmek oktatási folyamatba való bekapcsolásának lehetőségeiről. Az MTA–SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoportja által indított kutatás a történelemtanárok vélekedéseit és tapasztalatait vizsgálja. Kérjük, az alábbi kérdőív kitöltésével segítse a tudományos kutatást!