Az
Astronaut: Moon, Mars, and Beyond című játékban űrhajót építhetünk,
megtervezhetjük, milyen útvonalon lépünk ki a Naprendszerből, majd ezt
megpróbálhatjuk megvalósítani is. Az űrintézmény eközben nem titkolja: a
jövő generációinak géniuszait akarja kiszűrni a programmal. (Forrás:
hvg.hu)
A játékért egy időben három
fejlesztőcsapat is felelős: a Project Whitecard, az Information
in Place, valamint az a Virtual Heroes, akik korábban
az America’s Army katonai szimulátort készítették. Az Astronaut
játékosai különféle szerepekben vállalhatnak karriert:
lehetnek mérnökök, űrgeológusok, asztrobiológusok vagy éppen
robotkutatók, a küldetéseket pedig sok esetben csak
összefogva képesek megoldani. Az űr különböző régióit kell
kutatniuk, bázisokat kell felépíteniük egyes holdakon vagy bolygókon, a
Naprendszer legtávolibb részeire utazhatnak el és mindeközben számos
tudományos, matematikai és mérnöki munkát kell végezniük ahhoz, hogy a
játékban újabb járműveket, űrruhákat, robotokat vagy éppen
bányászfelszereléseket szerezhessenek.
Az Astronautban benépesíthető kozmosz a legújabb
NASA-kutatásokon és adatokon, a felhasználható összes felszerelés létező
prototípusokon alapul majd – a játékosok pedig megélhetik, milyen a
Szaturnusz körül keringeni vagy elhaladni egy üstökös mellett. Az
oktatási intézmények saját missziókat és tartalmakat tudnak kreálni,
nagy szerepet szánnak viszont az aktív játékosoknak is, akik más
akciójátékokból igen jól ismerhetik már az Epic Games cég Unreal Engine 3
grafikai motorját. A NASA sajtóanyaga szerint akár még kreditet is
lehet majd az egyetemeken kapni azért, ha landolunk egy aszteroidán,
kiszámoljuk a tömegét, majd azt, hogy mennyi üzemanyagra van szükségünk
ahhoz, hogy letérítsük pályájáról. A várhatóan 2010-ben debütáló MMO
(azaz Massively Multiplayer Online) játék társaihoz (például a World of
Warcrafthoz hasonlóan) havi előfizetéses rendszerben működik majd.