A Történelemtanárok Egylete is aláírója a kezdeményezésnek.
„Ebben a helyzetben úgy gondoljuk, hogy közös a felelősségünk abban, hogy a következő hónapokban lehetőség szerint a lehető legkevesebb legyen a felesleges feszültség minden ágazatban. Ehhez most arra van szükség, hogy a járványügyi vészhelyzethez szorosan nem kapcsolódó vitás ügyeket átmenetileg félretegyük, és azokra a problémákra, kihívásokra koncentráljunk közösen, amelyek a koronavírus-járvány következtében hozzák új, váratlan és nehéz helyzetbe a tanárokat, diákokat, szülőket”
– áll abban a levélben, amit a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), a Civil Közoktatási Platform (CKP) és számos más oktatási szervezet írt Orbán Viktornak, Kásler Miklósnak, Palkovics Lászlónak és Gulyás Gergelynek. A levél írói arra kérik a kormányt, hogy
függesszék fel a nemzeti alaptanterv 2020 szeptember elsejére tervezett bevezetését,részben a már korábban megfogalmazott szakmai kritikák miatt, részben pedig azért, mert
a bevezetésére szánt idő rendkívül rövid,
a szükséges elvégzendő feladatok elől a digitális munkarendre való átállás elvonja az időt, energiát,
amennyiben elhalasztásra kerülne a Nemzeti Alaptanterv, a rendkívüli helyzetben szerzett tartalmi, módszertani tapasztalatok beépíthetők lennének az új alaptantervbe,
az oktatási ágazat dolgozóinak többsége megnyugvással fogadna egy ilyen több mint gesztusértékű bejelentést.
A levél írói szerint a NAT bevezetésének elhalasztásával nem kellene látatlanban megrendelni azokat a módosított tankönyveket sem, amik egyelőre nem készültek el.
Azt kérik, hogy függesszék fel a szakképzés átalakítását is. „Különösen aggályosnak és feszültségkeltőnek tartjuk 30 ezer ember munkajogi helyzetének átalakítását” – írják arra utalva, hogy ősztől a szakképzésben dolgozó pedagógusok kikerülnének a közalkalmazotti törvény hatálya alól.
Ezen kívül kérik, hogy ha a járvány miatt újra kellene gondolni az érettségi és a szakmai vizsgák lebonyolítását, abba őket is vonják be. Illetve azt írják,
„közösen tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a speciális nevelésű igényű, a nehéz sorsú családokban élő és a gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő gyermekekért”.A levélhez csatlakozó szervezetek:
Agóra Oktatási Kerekasztal
Akadémia Határok Nélkül
Alapítványi és Magániskolák Egyesülete
Alternatív Diákközpontú Oktatásért Mozgalom (ADOM)
Civil Kollégium Alapítvány
Csak Együtt Van Esély – szülői érdekvédelmi csoport az SNI-s gyermekekért