Az Antik Gyűjtemény levelező pályázata 5–10. évfolyamos diákoknak
Mi történt az egyiptomi hajótöröttel az elvarázsolt szigeten? Kik voltak az Argonauták és milyen küldetéssel hajóztak a tengeren? Milyen cselt vetettek be a görögök a szalamiszi csatában? Hogyan vezetett az actiumi tengeri ütközet a római császárság kialakulásához?
Mindezt megtudhatjátok, ha hajóra szálltok és elindultok a Szépművészeti Múzeum idei levelező pályázatán, amelyen izgalmas feladványok, online kvíz és egy kreatív pályamű elkészítése vár rátok!
Idén huszadik alkalommal hirdet levelező pályázatot a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye 5–10. évfolyamos diákcsapatok számára. A pályázatnak kettős célja van: a hagyományokhoz híven a részt vevő csapatoknak az egész tanéven átívelő izgalmas történeteken és játékos feladványokon keresztül nyílik lehetősége az ókorral kapcsolatos ismereteik elmélyítésére és kreativitásuk fejlesztésére. Újdonság, hogy a verseny egyes fordulóihoz tartozó oktatási segédanyagok, amelyek az általános iskolai történelem tantárgyhoz kapcsolódva az ókori Egyiptom, Görögország, illetve a Római Birodalom világába vezetik be a diákokat, szabadon is hozzáférhetőek lesznek a Szépművészeti Múzeum ókortudományi portálja, a Hyperión felületén. Az antik kultúrákkal kapcsolatos interaktív magyarázatok és játékok nemcsak a versenyen való sikeres szereplést segítik elő, hanem attól függetlenül is felhasználhatók az iskolai tanórák színesítésére, a távoktatás könnyítésére, illetve az érdeklődő diákok önálló munkájához.
A pályázatra nevezési díj nincs.
Jelentkezési határidő: 2020. október 9.
További információk és a jelentkezési lap INNEN, a pályázati felhívás INNEN érhető el.