Több
időt töltenek a netezők a Facebookhoz hasonló közösségi hálókon és jó
társasággal rendelkező blogokon, mint levelezésük intézésével – derült
ki a Nielsen online kutatásából. (Forrás: [origo])
Másfélszeresére nőtt egy év alatt a közösségi
szolgáltatásokon eltöltött idő. A kilenc országban elvégzett
felmérésében a Nielsen egy kategóriába sorolta a Facebookhoz és az
iWIW-hez hasonló közösségi hálókat és a blogokat. Az összegyűjtött
adatok tanulsága szerint a felhasználók a negyedik legtöbb időt ezeken a
webkettes társas weblapokon töltik.
A kutatócég szerint a világ netezőinek kétharmada már
használja ezeket a szolgáltatásokat, az oldalakon töltött idő pedig
diamikusan növekszik. A tanulmány által Member Communitynek nevezett
társas közösségi oldalakat a netezők 86 százaléka által
használt keresés, a 85 százalék áltla látogatott hírportálok és
a netezők majdnem háromnegyede által igénybevett PC-s
szoftvereket tartalmazó gyűjtőoldalak találhatóak. A lista ötödik
helyén pedig az email található, egy százalékkal lemaradva a közösségek
mögött.
A növekedés aránya Svájcban a
legnagyobb, az eddigi moderált három százalékos érték helyett tavaly
decemberben már idejük 9,3 százalékát töltötték a társas
szolgáltatásokon a svájciak. A második a hasonló ugrást végrehajtó
németek, akik szintén három százalék körüli értékről tornászták fel
7,5-re a közösségi szolgáltatásokban töltött időt. A dobogó harmadik
fokán a britek állnak, akik ugyan csak kétszer annyit haverkodnak a
neten, mint egy évvel hamarabb, ám ők már 2007 végén is idejük 8
százalékát töltötték a Facebookon és blogokon, tavaly decemberre ez az
érték 17,4 százalékra változott.
A
közösségi oldalaknak Brazíliában a legnagyobb részesedésük a
felhasználók idejéből, a 2008 decemberi adatok szerint a neten töltött
idő 23,1 százalékában használtak valami közösségi szolgáltatás az
emberek. Brazília a vizsgált országok közül az egyetlen, ahol nincs
növekedés, hat százaléknyit csökkent az érték a megelőző évhez képest. A
dobogó második helyén a britek, a harmadik lépcsőn pedig az olaszok
állnak.
A gyors növekedés mellett
arra is rámutatott a Nielsen vizsgálata, hogy a társas oldalak
megugrásához a mobilinternet elterjedése is nagyban hozzájárult. A
britek húsz, az amerikaiak 19 százaléka használja arra mobiltelefonját,
hogy ránézzen a kedvenc közösségi oldalán zajló történésekre.