Nemzetközi díjakat vett át a Pedellus Tankönyvkiadó Berlinben
2007. június 20. szerda, 0:00
Idén 23
multimédiás termék nyerte el az Európa-szerte elismert Comenius-Edumedia
Érmet. Ezek közül az egyik volt a Pedellus Tankönyvkiadó által
készített Csodafa című internetes oktatóprogram.
Idén 23 multimédiás termék nyerte el az Európa-szerte
elismert Comenius-Edumedia Érmet. Ezek közül az egyik volt a Pedellus
Tankönyvkiadó által készített Csodafa című internetes oktatóprogram,
amely a 2006-os eFestivalon eLearning kategóriában I. helyezett
lett.
A Comenius-EduMedia Pecsétet
és a Comenius-EduMedia Érmet azon kiadóknak, szervezeteknek ítélik meg,
amelyek példaértékű oktató médiatermékeket fejlesztenek ki és
terjesztenek. A Comenius-EduMedia Érmet a Comenius-EduMedia Pecséttel
díjazott termékek köréből, a legkiemelkedőbbek kapják. Az elmúlt években
a kitüntetés a multimédiás termékek egyik legfontosabb elismerésévé
vált.
A Comenius kitüntetést
1995-ben hozta létre a GPI (Gesellschaft für Pedagogik und Information
e.V.), a 40 éve multimédiával, képzési technológiával és
médiadidaktikával foglalkozó tudományos szervezet. A GPI a Comenius
kitüntetéssel elsősorban pedagógiai, tartalmi és kivitelezési
szempontból kiemelkedő didaktikus, IKT alapú multimédiatermékeket kíván
támogatni. Az idei verseny nemzetközi zsűrijében több nagyhírű egyetem
(hágai, bécsi, berlini) professzorai vettek részt.
A Csodafa ( www.csodafa.hu) az első
osztályos diákokat úgy vezeti be az informatika világába, hogy játékos
feladatok megoldása során gondolkodásra nevel, fejleszti a kreativitást,
segíti a felfedező megismerést. Az informatikai alapkészségek
elsajátításán túl más műveltségi területekhez is kapcsolódó készség- és
képességfejlesztő feladatokat tartalmaz.
A Pedellus Tankönyvkiadó második osztályosok számára
készített Varázshegy című internetes oktatóprogramját (www.varazshegy.hu)
Comenius-EduMedia Pecséttel díjazták. Ez a program a Csodafa
folytatásának tekinthető, de feladatai lehetővé teszik azt is, hogy a
diákok ezen keresztül ismerjék meg az informatika világát. Játékos
készség- és képességfejlesztő feladatokkal fejleszti az algoritmikus
gondolkodást, erősíti az ismeretszerzést, a tudásanyag elsajátítását és a
képességfejlesztést.