A kormány
elfogadta a NAT 2003-as, módosított változatát
(Forrás:
www.kormány.hu)
A 2003. december
10-i kormányülést követő sajtótájékoztatón Gál J. Zoltán kormányszóvivő
ismertette a Nemzeti Alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és
alkalmazásáról szóló kormánydöntést. A kormány ezzel a döntésével a
Nemzeti Alaptanterv 2002 decemberében indított felülvizsgálatát zárta
le.
„A közoktatásról szóló törvény
2002. évi, majd 2003. évi módosítása a Nemzeti Alaptantervet a magyar
közoktatás tartalmi, tantervi szabályozásának legfontosabb, legmagasabb
szintű elemévé tette. A felülvizsgálat során megfogalmazódó változások
legfontosabb célja az volt, hogy erősödjenek az iskolai műveltség
integratív elemei, és előtérbe kerüljön a képesség-központúság az
oktatásban, és a követelményrendszer fejlesztő
jellege.
Ennek alapján a NAT, a
Nemzeti Alaptanterv legfontosabb funkciói egyrészt a közoktatás
nélkülözhetetlen elvi és szemléleti megalapozása, másrészt a közoktatás
országosan érvényes, általános céljainak meghatározása, a közvetítendő
műveltség fő területeinek felosztása, tartalmi szakaszolása, és az
eltérő műveltségterületek összefogása. Ezek a rendelkezések garanciális
jellegűek, és elsősorban a tanulók érdekeit szolgálják. Ezek az új
szabályok biztosítják a tanuló heti és napi terhelésének korlátait, az
új rendelkezések garantálják egyúttal, hogy az eltérő feltételek,
pedagógiai programok alapján dolgozó iskolák tantervi megállapodásai
csak olyan mértékben térjenek el egymástól, amely még nem veszélyezteti
az átjárhatóságot, és mindenki számára biztosítják az állami vizsgákra
történő, megközelítően egységes felkészülést.”