Eddigi pályám során önkormányzati és alapítványi, budapesti belvárosi és peremkerületi, Fejér és Pest megyei iskolákban egyaránt tanítottam, ill. tanítok. Mindezek kapcsán megismerhettem az elit, a ’tipikus’, valamint a kimondottan hátrányos helyzetű iskolák világát.
Civil tevékenység, érdekképviseleti munka:
1989-ben kezdeményeztem a Történelemtanárok Egylete megalapítását; 1989-95-ig az Egylet ügyvivője, azóta elnöke vagyok; évről évre biztosítom az Egylet működését, tevékenységét pályázati és adományozói források felkutatásával, megszerzésével.
1994-ben megszerveztem, és megszűnéséig működtettem a Fővárosi Pedagógus Szakmai Szervezetek Információs Központját. Tanácsokkal segítettem számos pedagógus civilszervezet alakítását, indulását.
A Közoktatás-politikai Tanács (KT) tagja, a Szakmai Szervezetek Oldalának szóvivője (1997-2004 és 2006-2013-ig, működésének végéig), a KT delegáltjaként a Kerettantervi Bizottság tagja voltam (2008-2010-ig).
Dolgoztam – egyebek mellett – az Iskolai Történelmi Emléknapok Bizottságban (2000) illetve a Holokauszt-emléknap Bizottságban (2000). Részt vettem a Nemzeti Emlékezet Program kidolgozásában és irányításában (2003-2008).
Tagja voltam a Magyar UNESCO Bizottságnak (2007-2011).
Országos oktatáspolitikai tanácskozások szervezője-rendezője voltam – számos civilszervezet közös fellépését ösztönöztem, koordináltam (NAT: 1995, Érettségi: 1996., Alapműveltségi vizsga: 1997., Pedagógus-továbbképzés, -átképzés: 1998.).
A 2000-es években több szakmai összefogás kezdeményezője, résztvevője (pl. Hálózat a Tanszabadságért), a Civil Közoktatási Platform egyik szóvivője (2016), valamint az Emberi jogok tanítása mozgalom elindítója (2018) voltam.
Egyleti munka:
Fontosnak tekintem a szakmai nyilvánosságot, az információcserét, ezért:
1995-ben elindítottam és 2006-os megszűnéséig szerkesztettem a TTE Hírmondót;
a Törifórum internetes levelezőlista moderátora voltam (1998-2018), valamint
weboldalakat kezdeményeztem, hoztam létre:
1998-ban a TTE honlapját, amelynek azóta szerkesztője vagyok (tte.hu; jelentős nézettségű közoktatási és civil oldal);
a Tankönyvbázist (tankonyvbazis.hu), amely a tankönyvpiac idején segítette a művek megismerését, lehetővé téve a könyvek véleményezését is, valamint
a TTE képviseletében a tévtanok leküzdésére szolgáló oldal, a Tényleg!? (tenyleg.com) felelős kiadója vagyok.
Országos szakmai konferenciákat, kerekasztalokat, műhelyeket szervezek (pl. Történelemtanárok Országos Konferenciája 1991-től minden évben);
Tankönyveket és segédanyagokat bírálok, oktatáspolitikai dokumentumokat véleményezek, cikkeket, tanulmányokat írok. A tankönyvi jóváhagyás során referensi feladatot is elláttam. A ’90-es években kidolgoztam a testületi tankönyvbírálat módszerét. Társszerzőként, a TTE Tankönyvbíráló Műhelyének tagjaként számos mű bírálatában vettem részt; 2013-ban 27 tankönyvet együttesen elemeztem.
Innovatív módszertani anyagokat szerkesztek (pl.: játékos történelmi oktató CD-k, e-learning tananyag, magyar és egyetemes történelmi kronológia).
Történelmi, civiltörténeti, metodikai programok vezetője, számos kiadvány, oktatási csomag, módszertani cikksorozat (társ)szerzője, szerkesztője és felelős kiadója vagyok, szakmai utakat szervezek, vezetek; szakmai véleményt készítek szakanyagokról, pályázatokról.
Kifejtem szakmai véleményem, illetve a TTE álláspontját a hazai és nemzetközi sajtóban az időszerű kérdésekben.
Egyéb szakmai munka:
Részt vettem pályázatok szakmai elbírálásában, a győztes diákok mentorálásában; történelem tantárgy szakértői (1998.), illetve tankönyvreferensi pedagógus-továbbképzést is végeztem (1999.).
Tagja voltam az Izraelbe utazó első magyar hivatalos pedagógus küldöttségnek. Elvégeztem egy 120 órás, a holokauszttal foglalkozó továbbképzést is (1997.).
Pedagógus továbbképzésekben is dolgozom (anyag kidolgozása, foglalkozások vezetése), az elmúlt években több ezer (!) fő vett részt az első világháborúról és a trianoni békéről, az 1956-os forradalomról, valamint a rendszerváltásról tartott sikeres képzésen.