• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Meleg királyfival szoktatnák a mássághoz a brit alsósokat
2007. március 14. szerda, 0:00

Többek
között a királykisasszony helyett annak bátyjával összeházasodó
királyfiról szóló mesével szoktatnák a homoszexualitáshoz a brit
gyerekeket.
(Forrás: origo)

A
kísérleti program ellenzői visszasírják azt a 2003-ban eltörölt
törvényt, amely tiltotta, hogy az iskolákban családi közösségként
ismerjék el a homoszexuális kapcsolatokat.


Húsz évvel ezelőtt nagy botrányt okozott
Nagy-Britanniában egy iskolai kiadvány, amely a melegség témáját
feszegette. A vita végül 1988-ban az önkormányzati törvény módosításával
zárult. A 28. Paragrafus néven elhíresült passzus kimondta, hogy a
helyhatóságoknak – tágabb értelemben az önkormányzati fenntartású
iskolák tanári karának – tilos a “homoszexualitás népszerűsítése”,
illetve “állítólagos családi közösségként” történő elismerésének
támogatása.


Egy kísérleti program
keretében a meleg szerelem témáját feldolgozó mesekönyveket iktattak
5-11 év közötti kisiskolások olvasmányai közé Nagy-Britanniában. A
kezdeményezést kormányzati szervek és pedagógus szakszervezetek is
támogatják, vallási csoportok azonban erősen
kifogásolják.


Az iskolákban 2003-ig
tilos volt szóba hozni a melegek ügyét. A most egy önkormányzat és 14
iskola részvételével elindult kísérleti program keretében három
mesekönyvet terjesztenek 5-11 év közötti kisiskolások körében. Az egyik a
King and King (Király és király) például egy királyfiról szól, akinek
szülei feleséget keresnek, de végül az egyik menyasszonyjelölt fivérébe
lesz szerelmes, akivel frigyre is lép.


“A könyvek a társadalmi valóságot tükrözik, ez a
legfontosabb bennük” – mondta Elizabeth Atkinson, a 600 ezer font
(csaknem 220 millió forint) költségvetésű program egyik vezetője,
amelyet a legnagyobb állami társadalomkutatási alapprogram, az Economic
and Social Research Council (ESRC) és pedagógusszakmai szervezetek is
támogatnak. “A gyermekirodalomnak jelentős szerepe van az értékrend
kialakításában és az érzelmi fejlődésben” – Atkinson szerint, aki a The
Observer című brit hetilapnak nyilatkozott. A szakértő úgy véli
“ugyanolyan fontos, hogy miről nem szól egy könyv, mint az, hogy mi áll
benne”, és ha a gyerekkönyvekből kimarad a melegség témája, kamaszkorban
terrorizálhatják és kirekeszthetik társaik a meleg vagy melegnek
tartott diákokat.


“Rengeteg
tündérmese szól hercegekről és hercegnőkről. Miért ne lehetne olyan mese
is, amelyben két herceg szeret egymásba” – érvelt Mark Jennet, aki a
tanárokat készíti fel a programra. A szakértő szerint a meleg hercegről
szóló mese “a szerelemről szól és semmi köze a szexhez. A Hamupipőke
témája sem a szexualitás. Nem is a gyerekek miatt problematikus az egész
ügy, hanem a felnőttek bátortalansága miatt.” Jennet szerint a King and
King “iránymutató, úttörő mű” és most már sokkal valószínűbb, hogy a
tanárok kérdőre vonják a diákokat, ha negatív értelemben használják a
“meleg” kifejezést.


Kritikusok
szerint ugyanakkor a kísérleti program is jól mutatja, milyen nagy
szükség van még mindig a 28. paragrafushoz hasonló szabályozásra.
“Beigazolódott a jóslat, mely szerint a 28. paragrafus eltörlésének az
lesz az eredménye, hogy az iskolákban fognak kampányolni a
homoszexualitás mellett” – mondta Simon Calvert, a kereszténységet
népszerűsítő Keresztény Intézet (Christian Institute) szóvivője. Tahir
Alam, a legnagyobb brit muzulmán szervezet, a The Moslim Council of
Britain (MCB) oktatásügyi szóvivője egyetért keresztény kollegájával:
“Mindez nem egyeztethető össze az iszlámizmus tanításaival, és ez sok
szülőt aggodalommal tölthet el.”


Más
szülők úgy gondolják, hogy 4-5 éves korban kissé korai még a
felvilágosítás. “Nemigen tudok olyan kisiskolásról, aki valóban meg is
értené, hogy mi is az a homoszexualitás” – mondta Andy Hibbert, a Parent
Organisation nevű szülői tanácsadó civil szervezet egyik alapítója,
egy-egy hét- és kilenc éves fiú anyja, aki hozzátette: “Semmi bajom
avval, ami két felnőtt között, önkéntes alapon, kényszer nélkül
történik, de nem hiszem, hogy ezt kisgyerekekre is rá kéne
erőltetni.”

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT nyílt levél tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017