A magyar
oktatás története sokszor a félbehagyott reformok története,
megfutamodások, visszavonások, visszavonulások története – fogalmazott
az oktatási tárca vezetője a pedagógusnapi kitüntetések átadó
ünnepségén.
(Forrás: FigyelőNet, MTI)
Az ügyvezető oktatási miniszter beszédében hozzátette:
kérdés, sikerül-e egyszer végigmenni az úton. „Úgy érzem, erre van
esély” – mondta Magyar Bálint. Kifejtette: 1998 után megtapasztalható
volt, hogy milyen, amikor megkezdődik egy reform, majd félbemarad. A
politika öncélú konfliktusai, szavazatszerző mechanizmusai, tudatosan,
demagóggá leegyszerűsített magyarázatai nem használtak az ilyen típusú
feladatoknak – közölte az oktatási tárca vezetője. A mostani választás
lehetőséget adott arra, hogy az elkezdett folyamat
folytatódhasson.
A közelgő
pedagógusnap alkalmából Eötvös József- és Tessedik Sámuel-díjakat adott
át Magyar Bálint azoknak, akik életpályájukkal kifejezték
elkötelezettségüket a pedagógusi élethivatás mellett, illetve kollégiumi
pedagógiai munkájuk elismeréseként.
A szaktárca vezetője, méltatva a díjazottak pályáját,
kitért a pedagógusképzés reformjára, amelynek keretében egységes, ötéves
pedagógusképzési rendszer indul el. Ez a tanári szakma megbecsülését is
magával hozza majd, hiszen a hallgatók három év után választják a
tanári mesterséget. Így megszűnik az a tendencia is, hogy miközben 10-12
ezren végeznek, csak töredékük választja végül a tanári pályát. Kitért
arra, hogy a tárcánál már elkészültek a tanárképzés általános
követelményeit rögzítő dokumentumok.
Pedagógusnap alkalmából Eötvös József-díjban részesült
Bonifert Domonkosné, Bottyán Katalin, a Szegedi Tudományegyetem Juhász
Gyula Tanárképző Főiskolai kar főiskolai docense, Herold László, a
salgótarjáni Bolyai János Gimnázium nyugalmazott igazgatója, Szegedi
Mártonné, gyógypedagógus, a budapesti III. kerületi Szent Miklós
Általános Iskola, Diákotthon és Gyermekotthon fejlesztő pedagógusa és
Varga László, az ELTE informatikai kar, programozás-elméleti és
szoftvertechnológiai tanszék professzor emeritusa.
Tessedik Sámuel-díjat kapott Agócs Lajosné, a kaposvári
Duráczky József Pedagógiai Fejlesztő és Módszertani Központ
diákotthonvezető-igazgatóhelyettese, Bacska Istvánné, a nyíregyházi
Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola kollégiumvezetője, Csépe
György, a gyöngyösi József Attila Kollégium vezetője, Kiss Gyuláné, a
székesfehérvári Nemes Nagy Ágnes Kollégium nevelőtanára és Kővári Éva, a
veszprémi Pannon Egyetem Egyetemi Kollégiumok igazgatója.