• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Magyar: van esély a reformok folytatására
2006. május 30. kedd, 0:00

A magyar
oktatás története sokszor a félbehagyott reformok története,
megfutamodások, visszavonások, visszavonulások története – fogalmazott
az oktatási tárca vezetője a pedagógusnapi kitüntetések átadó
ünnepségén.
(Forrás: FigyelőNet, MTI)

Az ügyvezető oktatási miniszter beszédében hozzátette:
kérdés, sikerül-e egyszer végigmenni az úton. „Úgy érzem, erre van
esély” – mondta Magyar Bálint. Kifejtette: 1998 után megtapasztalható
volt, hogy milyen, amikor megkezdődik egy reform, majd félbemarad. A
politika öncélú konfliktusai, szavazatszerző mechanizmusai, tudatosan,
demagóggá leegyszerűsített magyarázatai nem használtak az ilyen típusú
feladatoknak – közölte az oktatási tárca vezetője. A mostani választás
lehetőséget adott arra, hogy az elkezdett folyamat
folytatódhasson.


A közelgő
pedagógusnap alkalmából Eötvös József- és Tessedik Sámuel-díjakat adott
át Magyar Bálint azoknak, akik életpályájukkal kifejezték
elkötelezettségüket a pedagógusi élethivatás mellett, illetve kollégiumi
pedagógiai munkájuk elismeréseként.


A szaktárca vezetője, méltatva a díjazottak pályáját,
kitért a pedagógusképzés reformjára, amelynek keretében egységes, ötéves
pedagógusképzési rendszer indul el. Ez a tanári szakma megbecsülését is
magával hozza majd, hiszen a hallgatók három év után választják a
tanári mesterséget. Így megszűnik az a tendencia is, hogy miközben 10-12
ezren végeznek, csak töredékük választja végül a tanári pályát. Kitért
arra, hogy a tárcánál már elkészültek a tanárképzés általános
követelményeit rögzítő dokumentumok.


Pedagógusnap alkalmából Eötvös József-díjban részesült
Bonifert Domonkosné, Bottyán Katalin, a Szegedi Tudományegyetem Juhász
Gyula Tanárképző Főiskolai kar főiskolai docense, Herold László, a
salgótarjáni Bolyai János Gimnázium nyugalmazott igazgatója, Szegedi
Mártonné, gyógypedagógus, a budapesti III. kerületi Szent Miklós
Általános Iskola, Diákotthon és Gyermekotthon fejlesztő pedagógusa és
Varga László, az ELTE informatikai kar, programozás-elméleti és
szoftvertechnológiai tanszék professzor emeritusa.


Tessedik Sámuel-díjat kapott Agócs Lajosné, a kaposvári
Duráczky József Pedagógiai Fejlesztő és Módszertani Központ
diákotthonvezető-igazgatóhelyettese, Bacska Istvánné, a nyíregyházi
Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola kollégiumvezetője, Csépe
György, a gyöngyösi József Attila Kollégium vezetője, Kiss Gyuláné, a
székesfehérvári Nemes Nagy Ágnes Kollégium nevelőtanára és Kővári Éva, a
veszprémi Pannon Egyetem Egyetemi Kollégiumok igazgatója. 

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017