Szüdi
János, az Oktatási és Kulturális Minisztérium közoktatási
szakállamtitkára „Közoktatás Minőségéért” díjakat és elismerő oklevelek
adott át.
„A közoktatás
minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről” szóló miniszteri
rendeletben 2002-ben megalapított Közoktatás Minőségéért Díj lehetőséget
teremt a közoktatási minőségfejlesztés területén nyújtott kiemelkedő
mintaadó intézményi teljesítmények állami elismerésére. A pályázaton
bármely közoktatási intézmény indulhat, amely megfelel a pályázati
kiírás feltételeinek.
A díjazott
és az elismerő oklevélben részesített intézmények
névsora:
Kiválóság Díj
kategóriában
Ezüst fokozatú Díj:
Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Keszthely
Bronz fokozatú Díj: Móra Ferenc Általános Iskola, Óvoda,
Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Könyvtár, Zalakaros
Elismerő Oklevél: Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium,
Budapest Elismerő Oklevél: Jókai Mór Közgazdasági
Szakközépiskola és Leánykollégium, Pápa Elismerő Oklevél:
Újlak Utcai Általános Német Nemzetiségű és Magyar-Angol Két Tanítási
Nyelvű Iskola, Budapest
A
Kiválóság elismerése kulcsfontosságú eleme a minőségfejlesztés
sikerességének. A Közoktatás Minőségéért Díj azzal a céllal jött létre,
hogy előmozdítsa a közoktatási intézményekben a „Teljes körű
Minőségirányítás (TQM)” alkalmazásával a szervezeti Kiválóság irányába
tett folyamatos fejlesztéseket, és elismerje az e téren végbement
fejlődést.
A
Közoktatás Minőségéért Díj szakmai fejlesztési és szervezési munkáit az
Oktatási és Kulturális Minisztérium szakmai háttérintézménye, az
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet végzi. A Közoktatás Minőségéért Díj
önértékelési modellje az Európai Minőségi Díj alapját adó EFQM Kiválóság
Modell közoktatásra adaptált változata. Megalkotása a világon
egyedülálló szakmai fejlesztés. A Közoktatás Minőségéért Díj
megalapításával és a hozzá kapcsolódó önértékelési modell
kifejlesztésével hazánk tehát úttörő szerepet tölt
be.
A Közoktatás Minőségéért Díj
alapgondolata szerint, az intézményvezetés a partnerek és a munkatársak
elégedettségét, valamint a pozitív társadalmi hatást megalapozott,
hosszú távú tervezéssel, stratégiával, a munkatársakra építve, az
intézmény erőforrásainak és folyamatainak menedzselésével éri el, ami
kiváló eredményekhez vezet.
A
modell elsősorban az intézményi önértékelést, azaz az erősségek mellett a
fejlesztendő területek azonosítását szolgálja. Egy olyan, európai
követelményrendszeren alapuló, a közoktatási intézmények kiválósági
fokának megítélésére szolgáló önértékelési keretrendszert, mérőeszközt
ajánlunk a közoktatási intézmények számára, amellyel az intézmények
minőségfejlesztési munkájának eredménye egységes szempontok alapján
mérhető és összehasonlítható.